התובע המיוחד האמריקאי רוברט מולר מסר הצהרה הערב (רביעי) על סיום חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016. זו הפעם הראשונה שבה מולר דיבר בפומבי על החקירה מאז שהדוח שלו פורסם בחודש אפריל. התובע המיוחד אמר כי "אם היה לנו ביטחון כי הנשיא דונלד טראמפ לא ביצע פשע היינו אומרים זאת".
 
"אני מדבר היום כי חקירתנו הושלמה. אני פורש וחוזר לחיים הפרטיים", אמר מולר. "חשוב שהמילים הכתובות ידברו בעד עצמן. המודיעין הרוסי כחלק מהצבא הרוסי ביצע מתקפה משולבת על המערכת הפוליטית שלנו לחדור למחשבים של קמפיין קלינטון. הם גנבו מידע פרטי ושחררו אותו דרך וויקיליקס. הם תכננו להתערב בבחירות שלנו ולפגוע במועמד. בכתב אישום נפרד, ישות רוסית פרטית לקחה חלק במבצע במדיה החברתית. היה מאמץ להתערב במערכת הפוליטית שלנו". 

מולר קבע בחקירתו כי לא הייתה מזימה בין קמפיין הבחירות של טראמפ לרוסיה. "בדוח יש שני חלקים. הראשון על המאמצים הרוסיים להשפיע על הבחירות וכולל התגובה של קמפיין טראמפ, כולל מסקנתנו כי אין מספיק ראיות למזימה רחבה יותר", אמר.



 דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



התובע המיוחד אמר כי לא שקל העמדה לדין של טראמפ בנוגע לשיבוש אפשרי של מהלכי החקירה. "אם היה לנו ביטחון כי הנשיא לא ביצע פשע היינו אומרים זאת. עם זאת, לא קבענו כי הנשיא ביצע פשע", אמר מולר. "על בסיס נהלי משרד המשפטים נשיא מכהן לא יועמד לדין. משרד התובע הכללי הוא חלק ממשרד המשפטים. העמדה לדין של הנשיא היא לא אופציה. המדיניות אוסרת על העמדה לדין של נשיא מכהן. החוקה דורשת תהליך נפרד".



ראש הבולשת לשעבר אמר עוד כי לא יעיד בפני הקונגרס על חקירתו. "כמו כן, זה לא הוגן להאשים מישהו בפשע כאשר אין קביעה של בית משפט על האישום. קבענו כי לא נגיע לקביעה האם הנשיא ביצע פשע. זו עמדתנו הסופית ולא נביע עמדה נוספת לגבי הנשיא. הדוח הוא העדות שלי ולא אספק מידע מעבר לו בפני הקונגרס", אמר מולר.   



הנשיא טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "דבר לא השתנה" לאחר דברי מולר . "שום דבר לא השתנה מדוח מולר. לא היו ראיות מספיקות ולכן, בארצנו, אדם הוא חף מפשע. התיק סגור, תודה", צייץ טראמפ.