הולכים לבחירות:הכנסת ה-21 פיזרה את עצמה הלילה (חמישי), חודש בלבד לאחר שהושבעה, והמדינה הולכת לבחירות חדשות בעוד שלושה וחצי חודשים  מי שהיה בחזית המאמץ לקדם את החוק הוא יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ מיקי זהור מהליכוד. בראיון הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל, מתח חבר הכנסת ביקורת חריפה על יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "זאת אחת הפארסות הגדולות בפוליטיקה, הונאה ציבורית".

הססמה "ליברמן שמאל" תצליח?
"עזוב ססמאות. אנחנו מנסים לעכל את המצב שהוא גרר אותנו אליו. זאת היתה התעקשות מטופשת וחסרת מהות. הוא טיפס על עץ גבוה וגרר לבחירות. חוסר אחריות מובהק כלפי הציבור. לשגע את הציבור. מדובר בכל 65 המנדטים, 2 וחצי מיליון שרצו לראות ממשלת ימין של נתניהו. ליברמן חשב 'אני אדם אחד, אני אחליט עבורכם, בואו נלך לבחירות'".

ראינו התנהלות של שוק, מציעים לחברי כנסת להצטרף לקואליציה תמורת כל מיני הבטחות.
"עשינו כל שביכולתנו לחסוך את הפארסה הזו, למנוע את הבחירות. רצינו לעבוד למען אזרחי ישראל. ליברמן בא ואמר 'לא מעניין אותי, אני רוצה את חוק הגיוס'. לא מדברים על דרישה שהולכת להיטיב עם הציבור באופן שהמדינה תשתנה. זו דרישה שאיש לא מתעניין בה, גם לא צה"ל. הצבא גם ככה יצמצם ב-2020 את מספר המגויסים. אבל ליברמן התעקש להראות לחילונים שיש מישהו שמנצח את החרדים. נלקחנו לבחירות על עיקרון של שנאה שלא הביא תוצאה חוץ מלפגוע באזרחים".
שקד תרוץ בליכוד?
"יש היתכנות. שמעתי שהיא מעוניינת, אבל רה"מ צריך להכריע. אני יודע שהיא שוקלת גם את הימין החדש ומעריך שהדבר יוכרע בשבועות או בימים קרובים. אני דבר אחד: מי שחושב שיש צורך בבחירות הבאות להצביע למפלגות קטנות חייב לשנות את הרעיון הזה, חייב לעזור לליכוד לחזור לשלטון. סחטנות פוליטית בלתי נתפסת. ההסכם הקואליציוני היה מוכן עם כל החברות למעט אדם אחד, נגררנו לבחירות על פרט שולי. אני קורא לציבור בבית - תעזרו לנו להקים ממשלה חזקה למענכם. אל תיתנו יד לסחטנות, אתם חייבים להיכנס מאחורי ראש הממשלה. ליברמן ישלם את המחיר בסופו של דבר".

גם חבר הכנסת יואב קיש תקף את יו"ר ישראל ביתנו. "ליברמן קיבל כל מה שביקש, אבל הוא רצה בחירות. אין פה שום קשר לגיוס, הוא פשוט רצה להפיל את נתניהו", אמר בגלי צה"ל. לגבי עתידה הפוליטי של איילת שקד, אמר קיש: "נשמח לכל גורם שיודע להביא קולות".