חושבים שמותר לכם לעשות מה שבא לכם בביתכם? ובכן, זה נכון כל עוד לא תעברו לגור בעיירה הבריטית  ניוקאסל אנדר ליים, בה כל ציוץ שתוציאו עלול לסבך אתכם עם החוק. על פי חוק שנחקק בעיירה, שנמצאת במחוז סטאפורדשייר, כל אדם שיעשה רעש בביתו (יבכה, יתווכח או ידפוק על הקיר וכו) צפוי לקבל קנס.


מצד אחד זה נשמע מאוד אכזרי, והרי אם לא נוכל להתנהל בצורה חופשית בבתינו, היכן כן נוכל לעשות זאת?. אבל בפועל מאחורי החוק הזה, אותו אוכפת המועצה המקומית, יש מטרה אחת מאוד לחשובה - למנוע מהתושבים לשבש את חיי היומיום של שכניהם, הן בשעות היום והן בשעות הלילה.
 
החוק היה פרי מוחה הקודח של ראש הממשלה היוצאת תרזה מיי, בזמן ששרתה כשרת הפנים בקבינט הבריטי ב-2014. הוא עלה שוב לכותרות בבריטניה בעקבות נאומה של מיי, שהודיעה בשבועה שעבר על התפטרותה בדמעות. בסרטון מהנאום שלה, אפשר לשמוע את קולה נשבר בבכי וכמה דמעות עומדות בקצות עיניה. זו בעצם דרכם האכזרית של הבריטים ללעוג למיי ולהצביע על האירוניה של החוק שלה.
 

  
על פי החוק הביזארי, אדם שהפריע לשכניו כי הגזים עם הבכי, הצעקות בביתו צפוי לקבל אזהרה מטעם המועצה. במידה והוא יפסיק הוא לא ייענש, אך אם ימשיך להרעיש יחלו להישלח אליו קנסות של מאות ליש"ט עד שיחדל. אם הוא יועמד לדין, הוא עלול אף בסופו של דבר לשלם פיצויים של עד 3,163 דולרים.

אם תהיתם אם אי פעם נעשה בחוק הזה שימוש, אז התשובה היא כן, לפחות פעם אחת. בדצמבר 2015, המועצה המקומית שלחה אזהרה לאחד התושבים בה נכתב שעליו להפסיק "ליילל, לבכות, לפטפט ולהלום בקיר", בעקבות תלונה של שכן שלו. עוד נכתב באזהרה ש"אסור שהרעשים שהוא מפיק ישמעו מחוץ לרכושו, כך שלא יפריעו למנוחת השכן שלו בכל שעות היום או הלילה". מאז, אותו אדם לא הפריע יותר לשכן שלו ולכן לא קיבל קנס.