חילופי המהלומות במערכת הפוליטית נמשכים: ישראל ביתנו כינתה את השר יריב לוין "שקרן אולטימטיבי שצריך להיכנס לספר השיאים של גינס", בעקבות דבריו הבוקר (חמישי) כי הליכוד קיבלה את דרישת ח"כ אביגדור ליברמן לשלושה שרים, אך זה מנע במכוון הקמת ממשלת ימין. בראיון לכאן ב', אמר לוין כי ליברמן "הונה ציבור שלם".

"אין אף חוק שעובר בקריאה ראשונה ויוצא אותו דבר בקריאה שנייה ושלישית, לכן כשבא אדם אומר ודורש שחוק יעבור במתכונת זהה כאשר הוא יודע שהדבר מונע הקמת ממשלה, הוא בעצם אומר שהוא לא רוצה להיכנס אליה", אמר לוין. "האדם היחיד שיכל לגשר על הפערים בין ליברמן לחרדים היה משה ליאון. הפעולה הראשונה של ליברמן הייתה לומר לו שהוא לא משתתף במו"מ: 'אתה זז הצידה'".
"ניסינו למצוא את האפשרות של ממשלת ימין. במפלגות השמאל היתה אמירה ברורה וחדה שהן לא יישבו עם נתניהו, ולכן את הניסיון לצרף אותן עשינו רק כאשר שהיה ברור שליברמן לא רוצה להיכנס", הוסיף. "דרישות המפלגות השונות הגיעו לממדים של עשרה מיליארד שקל למשק, סכום חסר הגיון. העובדה שליברמן סיכל את רצון הציבור איננה אומרת שאנחנו יכולים או רוצים להצטרף למהלך שהוא אנטי דמוקרטי במהותו".

בנימין נתניהו בכנסת. צילום: מרק ישראל סלם
בנימין נתניהו בכנסת. צילום: מרק ישראל סלם


"השותפות האחרות היו נכונות לפשרות מרחיקות לכת וללכת לקראת ליברמן", אמר שר התיירות. "הוסכם שהוא יקבל מפתח שונה לשרים: שלושה שרים וחמישה משרדי ממשלה. דרישות כספיות של למעלה מ-2 מיליארד שקל בלתי אפשרי לחלוטין, להפוך את משרד הקליטה למין משרד החוץ קטן עם 15 סניפים בעולם. הכל במטרה לתקוע את המו"מ ושהשותפות האחרונות יעלו את המחירים שלהן". 

"ככל שהפיצול יהיה יותר קטן, המחיר יהיה יותר נמוך. המפלגות הקטנות פוגעות פגיעה מאוד קשה ביציבות", הוסיף לוין. "בסופו של דבר כשאתה הולך לבחירות ומבטיח מראש שתלך לממשלת ימין, לטעמי באופן שבו הוא התנהל זאת הונאה של ציבור שלם. אתה יכול להרכיב ממשלה כאשר יש רצון להצטרף אליה, לגשר על כל המחלוקות אם רוצים. כשלא רוצים - אי אפשר. מי שמציב תנאי בלתי אפשרי לא רוצה להקים ממשלה. ביקשו זכות וטו על המינוי לשר לענייני בירושלים - דבר שלא היה מעולם".
על המו"מ עם העבודה אמר: "היינו צריכים לעשות מאמץ כדי לא ללכת לבחירות. היה ברור לחלוטין שמאחר ואין את ליברמן, אין לנו 61 אצבעות להעברת הרפורמות המשפטיות. אמרנו שנקיים דיון על העברת לפחות חלק מהן".