עוד 109 ימים:הכנסת ה-21 פוזרה הלילה (חמישי), חודש וחצי בלבד לאחר הבחירות הקודמות וכעת השאלה היא מה יקרה בימין, עם הריצה המחודשות של הימין החדש וזהות של משה פייגלין. השרה לשעבר לימור לבנת, לשעבר מבכירות הליכוד, התראיינה ל"קבינט" של 103FM וניסתה להסביר מה קרה בכנסת ומה צריך נתניהו לעשות כדי לא להיות תלוי שוב בליברמן.



"אתמול בערב התראיינתי באולפן 'חדשות 13' ובמקביל ציפיתי במיצג המאוד עצוב שהתרחש בכנסת", סיפרה לבנת. "זה היה עצוב לראות איך הכנסת מפזרת את עצמה לדעת. חברי כנסת שרק נבחרו, שלא הספיקו לנאום את נאום הבכורה שלהם, מתפזרים. נערה הייתי וגם זקנתי – כזה דבר לא ראיתי".



אז מה קרה שם בעצם?
"הגענו לסיטואציה בה כל אחד עסוק באג'נדה האישית שלו ולא באג'נדה של המדינה. ברור לכולם שלראש הממשלה לא היה אינטרס להקדים את הבחירות משום שהוא מעוניין להעביר את החוקים שיאפשרו לו להימנע משימוע ומהגשת כתב אישום וכך להישאר בכיסאו. ברור שכעת המצב שונה לחלוטין. השימוע אמור להתקיים בתחילת אוקטובר ואני לא חושבת שהוא יידחה פעם נוספת. לאחר השימוע היועץ המשפטי לממשלה יכול להחליט מהר מאוד על הגשת כתבי אישום נגד ראש הממשלה".



יואב: נתניהו לא יוכל לומר הפעם שהוא אינו עוסק בענייניו האישיים. השבועות האחרונים הוכיחו שהוא מתעסק בחסינות ובפסקת ההתגברות בנוגע אליו.
"אכן הוא לא יוכל לומר זאת בצורה הזו. הוא אמר זאת במערכת הבחירות האחרונה ונתפס במילותיו. הוא כן יוכל לטעון שהוא שוב יהיה עסוק במערכת הבחירות ולא יוכל להתמקד בענייניו הפרטיים ולהוכיח את חפותו".



רוני: נתניהו יוכל לומר מה שהוא רוצה. הוא אמר אתמול שליברמן הוא מהשמאל. את כבר תויגת כאשת שמאל?
"אני כבר מזמן נחשבת לפסולה וסמולנית. אין ספק שיש כעס עלי בקרב חלק מחברי הליכוד ואנשי נתניהו. זה לא פשוט לצאת נגד הליכודניקים. היום אני כבר משוחררת מהכבלים".





השליטה של נתניהו בתנועת הליכוד חזקה כמו בסיעה? אין סיכוי שמישהו יוכל לאתגר אותו בפריימריז לפני הבחירות?
"לא יהיו פריימריז. אם נתניהו הצליח להעביר לפני כמה ימים את השריון למפלגת כולנו במזכירות הליכוד, דבר שמחייב על פי חוקת הליכוד לעבור דרך מרכז הליכוד, סימן שכוחו רב לו בקרב חברי המוסדות ובקרב חברי הליכוד. זה מעיד על כך שיהיה קשה מאוד למישהו מהשורה לצאת ממנה ולעמוד מולו".



אין אף אחד בליכוד שיש לו יצר להיות מנהיג? ליברמן הביא אותם לכאורה עד הבאר.
"חברי הסיעות הערביות החליטו להצביע בעד פיזור הכנסת בעשר אצבעות. חשבתי שאביגדור ליברמן יצביע נגד פיזור הכנסת אך הוא הודיע שהוא יצביע בעד".



נראה שהליכוד עומד להתמודד באותה תחרות בבחירות הבאות. משה פייגלין, נפתלי בנט ואחרים ירוצו שוב.
"אכן. זה החטא הקדמון שריסק את הימין החדש. ריסוק הימין החדש הוביל למצב בו לנתניהו לא היה רוב להרכיב ממשלת ימין כפי שרצה. אם הימין החדש היה עובר את אחוז החסימה היו לימין עוד ארבעה מנדטים. אם נתניהו יעשה חשבון נפש עמוק ויצליח להתגבר על יצרו ועל אשתו, ויחליט ללכת למלחמה נגד ליברמן בלבד, הוא יאפשר לימין החדש לעבור את אחוז החסימה. אני מעריכה שחלק ממצביעי הליכוד יבחרו בימין החדש כי נקעה רגלם מהתנהלות הליכוד ומנתניהו".