לבוש הוא גורם חשוב המשפיע על תפיסת הגיל שלנו ויש בו את הכוח לבגר או להצעיר אותנו מאוד. הכל תלוי כמובן באופן בחירת פריטי הלבוש הנכונים, בין אם מדובר בגזרה מסוימת, צבע או (אולי הפרמטר החשוב מכל בטווח הגילאים המבוגר) הבלטת החלקים המחמיאים בתווי הפנים והסתרת אלו שפחות...



נשים בגיל השלישי מתמודדות עם סימני הגיל ומגבלותיו ולא רק במישור הפיזי, לפעמים מתלווה לתהליך גם דיכאון קל שפוגע במוטיבציה לטיפוח והשקעה במראה החיצוני. לא תמיד האשמה רובצת רק על הנשים עצמן – אישה בגיל השלישי עלולה להתקשות למצוא מוצרים מתאימים בין מדפי האיפור והטיפוח, כשחלונות הראווה בקניון, מגזיני האופנה והפרסומות משדרות אלינו כל העת את הלוק העדכני, הצעיר ו"הנכון". גם העובדה שחלק ניכר מהמכירות בתחום מתבצעות באונליין, מגדילה את תחושת הניכור.



להיראות אלגנטית



אין גיל בו הוחלט שאת יכולה להרשות לעצמך להפסיק להשקיע במראה החיצוני, העובדה שאת כבר לא הכי צעירה בחבורה היא ממש לא סיבה מספקת. אז איך בכל זאת מנצלים את האלגנטיות שבאה עם הגיל כך שתשקף גם בלוק היומיומי שלך?



קודם כל, השתדלי ללבוש בגדים מבד חזק יחסית וקשיח, אך בה בעת גם כזה שעשוי מחומרים שנוחים לעור מבוגר כדי שלא לגרום לגירויים. בגיל הזה עור הגוף נוטה להיות רפוי יותר והתפקיד שלנו הוא "לאסוף" אותו בחזרה ולנסות לחטב את החלקים הפחות מחמיאים. כך למשל, מומלץ לבחור בחולצות לא רופפות מדי באזור הזרועות,  בחירת הלבשה תחתונה נכונה, גם לה יש תפקיד חשוב: חזייה טובה תחזיק ותעמד מחדש את סוד הנשיות שלך. בנוסף, נסי להימנע מבגדים אוברסייז, כאלה שישדרו מראה רחב ומרושל יותר.



צבעים והדפסים 



החלק האומנותי והמהנה יותר בלהלביש את עצמך הוא בחירת צבעי לבוש. נכון שאנחנו רוצות להתבלט בשטח ולהזכיר לכולם מי המין החזק וכמה אנחנו נשיות ומושכות, אך דבר זה לא דורש לבוש חשוף ונועז מדי. לעומת זאת, שימוש מושכל  בפריטי לבוש בצבעים מיוחדים והדפסים, יצליח להפתיע אפילו אותך. הנה טיפ קטן: צבעי אדמה חזקים: אדום, כתום וחום על גווניו, יחמיאו לך בעוד בגדים שחורים לעומתם, ידגישו דווקא את הקמטים בפנייך.



ואם כבר בקמטים עסקינן, החשוב מכול הוא עור הפנים וטיפוחו. מריחת קרם פנים על בסיס יומי ואיפור נכון, יסייעו לך לשדר מראה פנים צעיר יותר ויסתירו כתמים  כהים באזור העיניים (שגם לנשים צעירות יש). למשל: אם בחרת לשים מסקרה/עפרונות לעיניים, השתדלי לאפר באזור העפעף העליון בלבד. בעפעף התחתון יש נטייה להשחרה ולכן אם תכבידי עליו בצבעים כהים הוא יבלוט יותר. באזור השפתיים, האזור המרכזי של הפנים, נסי לגוון בגוונים בהירים, בפרט אם יש לך שפתיים דקות. השילוב של הצבעים הבהירים יבליט פחות את קמטוטי השפה והאזור. 



מעבר לכל עצה, הכי חשוב הוא שתרגישי שלמה עם עצמך ותזכרי שהגיל הוא רק מספר, ולכן, לא תמיד זה מובן מאליו אבל מה שאת לובשת ואיך שאת נראית הם שמשפיעים הכי הרבה על מצב הרוח שלך, וזה מה שאת משדרת לסביבתך באותו הרגע.



אינסטגרם: tannia_garcia@