"סחטו אותנו", כך אומרים היום (חמישי) במפלגת יהדות התורה על כשלון המשא ומתן הקואליציוני עם ליברמן ופיזור הכנסת אמש. סגן השר יעקב ליצמן אמר בפתיחת 'מטה הבחירות של יהדות התורה': "אנחנו לא הגזמנו בבקשות בהסכמים הקואליציוניים, אנחנו אלה שהגענו להסכמים. להגיד שסחטנו? זה בדיוק הפוך - סחטו אותנו. נזכור את זה. הבעיה הייתה שליברמן פשוט לא רצה כלום: או שהוא אנטי ביבי או שהוא לא רצה פתרון לגיוס. מה שהוא אמר במסיבת העיתונאים זה קריאת תגר נגד החרדים".
יו"ר דגל התורה משה גפני התייחס גם הוא להחלטה ללכת לבחירות, והדגיש כי קמפיין הבחירות של המפלגה לא יתמקד בליברמן - אלא על "מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית". גפני התייחס למשבר סביב נושא חוק הגיוס, וביקר בחריפות את התנהלות ליברמן: "בהתנהגותו הדיקטטורית פגע בדמוקרטיה, בכנסת ובוועדותיה. התנהג כדיקטטור כמו בימי מסך הברזל".
עוד הוסיף: "מעולם אנחנו לא דיברנו על מדינת הלכה. כל מטרתו הייתה שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה. ליברמן לא יהיה נושא אצלינו במערכת הבחירות. נקלענו למערכת בחירות בזבזנית. מדינת ישראל צריכה את הכסף הזה להרבה מאד צרכים הומניטריים ממשפחות במצוקה מילדים חולים וזורקים את הכסף הזה לפח רק בגלל איש אחד עם גחמה פוליטית. כל תושבי מדינת ישראל מצטערים על זה והם יענישו אותו בקלפי - הוא לא יעבור את אחוז החסימה".
יהדות התורה

מוקדם יותר תקף ליברמן את נתניהו והחרדים: "זה היה המשא ומתן הכי מוזר שראיתי. אני ניהלתי ב-1996 מו"מ מטעם הליכוד מול ליצמן ודרעי, והרכבנו ממשלה טובה. לאחר מכן ניהלתי משא ומתן מול הליכוד, וזה היה המשא ומתן הכי מוזר שראיתי מבחינת ההתנהלות. יש שני הסברים שאני יכול לתת. הראשון הוא שנתניהו לא רצה מלכתחילה את ישראל ביתנו בממשלה. מהיום הראשון אנשי ליכוד חיפשו לקנות אנשים במפלגות אחרות ולהביא אותם, ולהסתדר בלעדינו. הרכש הזה נמשך עד אתמול בערב. אני לא אכנס לכל הפרטים, אבל ניסו לקנות ח"כים במפלגת העבודה. גם אצלנו אין אחד שלא קיבל הצעה מפתה לעזוב את ישראל ביתנו ולעבור לליכוד. היה פה ניסיון לפרק מפלגה".

"לכן, ברור שמלכתחילה לא הייתה כוונה באמת לראות בישראל ביתנו פרטנר בקואליציה עתידית. בליכוד כנראה בטוחים שבסופו של דבר נמצמץ, נישבר ונקבל את התכתיבים. לכן, מי שאשם בעובדה שמדינת ישראל הולכת לבחירות חוזרות זה אך ורק הליכוד. העובדה הנוספת שכדאי לזכור היא שהליכוד לא הגיע להסכם קואליציוני עם אף מפלגה. אין אף הסכם חתום. אני לא מבין את כל הטענות וההאשמות. יש פה מכונה אדירה שעוסקת בשטיפת מח. אני מקווה שהציבור יותר חכם. צריך להבין, הציבור הישראלי מאס בכניעה לחרדים, ובוויתור החד-צדדי של הליכוד והעומד בראשו לדרישות שלהם. זה לא בא במקרה, זה בא אחרי חוק המרכולים, חרם הצרכנים על מפעל פניציה בירוחם ואחרי גשר יהודית והניסיון להפסיק מכירת כרטיסים לגן החיות התנ"כי. הציבור הבין שיש פה מכירת חיסול מצד הליכוד לחרדים".