חברת סופלנט (SupPlant)תציג בתערוכת אגרומשוב 2019, שתיערך באקספו תל-אביב בין 11-12 ליוני, מערכת השקייה אוטונומית (GBI), שמשקה את הגידול על פי צרכיו.



החברה, שהוקמה לפני כארבע שנים, פיתחה אלגוריתם, שמבצע ניתוח נתונים אחת ל-10 דקות מחיישנים הנמצאים בשטח וביניהם חיישני קרקע, גזע ופרי. לאחר קבלת המידע מהצמח ומהקרקע ועיבודו, האלגוריתם משכלל את נתוני מזג האוויר ואת התחזית הצפויה, ומקבל החלטה האם ומתי לפתוח את ההשקיה.



כחלק מהשירות, מספקת המערכת את כל המידע למגדל, שמקבל גישה לאפליקציה ולאתר של סופלנט, ולכל המדדים הנלקחים מהחלקה שלו, כמו גם התראות ומידע בזמן אמת אודות מתן השקיות, תחזית מזג אויר חריגה ועוד. מערכת ה-GBI של סופלנט משקה כיום בצורה אוטונומית מאות חלקות ב-14 מדינות שונות.



המנכ"ל ובעלי החברה, זוהר בן-נר, הדגיש כי: "האנושות מתמודדת היום עם בעיות לא פשוטות ובראשן שינויי אקלים דרמטיים. אף שנה אינה דומה לקודמותיה והאמצעים שהיו קיימים עד כה לחיזוי מזג האוויר כבר לא רלוונטיים לחקלאי.



"יש צורך במערכת שתיתן מענה הוליסטי אונליין, בזמן אמת, לכל שינוי שמתרחש ולכל השפעה על הגידולים", הוסיף זוהר בן-נר, "הטכנולוגיה שלנו חוסכת לחקלאים המשתמשים בה עד עשרות אחוזים מהוצאות המים ומעלה את היבולים ברמה של 5% בממוצע".



סופלנט פועלת בשיתוף פעולה עם חברות בינלאומיות גדולות כגון ADAMA, Bermad, ,NDJ Nulandis ועוד, הן בתחומי המחקר והן בתחומי ההפצה. לחברה יש תחנת מחקר בכפר יהושע והיא מעסיקה 40 עובדים אשר ביניהם, 10 אגרונומים חוקרים.