טרור בירושלים: גבר בן 50 נפצע באורח קשה מאוד וצעיר בן 16 נפצע בינוני בפיגוע דקירה שאירע היום (שישי) בעיר העתיקה בירושלים. הפצועים פונו לבית החולים שערי צדק והדסה עין כרם בעיר על ידי צוותי מד"א.
על פי חקירה ראשונית של האירוע, המפגע דקר בתחילה גבר בן 50 בשער שכם, פצע אותו באורח קשה מאוד נמלט לתוך העיר העתיקה, שם, תוך כדי מרדף משטרתי אחריו, דקר צעיר בן 16 סמוך לבית הכנסת החורבה ברובע היהודי. המחבל, תושב השטחים כבן 19, נורה וחוסל על ידי כוחות הביטחון בזירה.

צילום: דוברות המשטרה


צילום: מד"א


מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הגיע לזירה וקיים הערכת מצב, שבמהלכה הנחה על בידוק מוגבר במעברי עוטף ירושלים, ופריסה רחבה של כוחות משטרה גלויים וסמויים בירושלים ובעיר העתיקה בפרט.

ד״ר מיכאל סאמר, הכירורג שטיפל בפצוע בהדסה עין כרם: ״קיבלנו פצוע בן 16.5 במצב בינוני ויציב, בהכרה מלאה עם דקירה אחת בגב. 
לאחר פעולות ראשוניות ביחידה הטארומה וביצוע בדיקות הדמייה, זיהינו שיש לו פגיעה ריאתית כתוצאה מהדקירה בגב והוא מטופל בהתאם. 
כעת מועבר להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ״. 
 
חובש מד"א, משה קורדובה, סיפר: "סמוך לשער שכם ראיתי על המדרגות גבר דקור בפלג גופו העליון כשהוא מעורפל הכרה וסובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים והוא הועלה במהירות לניידת טיפול נמרץ של מד"א שפינתה אותו במצב קשה מאוד לבי"ח שערי צדק".


מרדכי עובד, חובש ביחידת האופניים החשמליים של איחוד הצלה, אמר כי "יחד עם חובשים נוספים הענקנו סיוע רפואי ראשוני לפצוע מדקירה בפלג גופו העליון. הפצוע פונה לאחר מכן בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשמצבו מוגדר קשה".

מוקדם יותר הודיעה המשטרה על השלמת ההיערכות לקראת יום השישי ה - 4 של חודש הרמדאן בירושלים ואירועי 'ליל אל קאדר', הכוללים חסימת צירים וכבישים, והודיעה כי תפעל בנחישות נגד כל גורם  אשר ינסה להפר את הסדר.