משפחתו של הנער שנפצע באורח בינוני בפיגוע הדקירה שאירע היום (שישי) בירושלים מותחת ביקורת על תפקוד המשטרה באירוע. אביו של בן ה-16, שהובהל לבית החולים הדסה עין כרם, סיפר כי "בחזרה מבית הכנסת החורבה לישיבה התנפל עליו מישהו מאחת החצרות". עוד הוסיף: "האבסורד הוא שהמשטרה מיד אמרה לו 'זוז מכאן', הם לא הבינו שהוא פצוע. הוא הלך עד בית הכנסת כדי להזעיק עזרה. אני חושב שזה דבר שצריך לתת עליו את הדעת".


תיעוד פיגוע דקירה בירושלים

אח הנדקר מספר על הפיגוע. צילום: מרק ישראל סלם

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "הנער עצמו לא ידע תחילה שהוא פצוע, השוטרים היו בזירה עם אקדחים שלופים וכשזיהו את הנער אפשרו לו לחלוף על פניהם מבלי שידעו עדיין שהוא פצוע. לאחר שהשתלטו על המחבל ולחסלו מיהרו לתת עזרה לנער ובכך להציל את חייו". 



הנער שנפצע עצמו סיפר ממיטתו בבית החולים על שאירע. "רכבתי על אופניים לכיוון שער יפו. עצרתי לתקן את האופניים. פתאום קפץ עליי המחבל וחשבתי שהוא נתן לי בוקס בגב. זה קרה תוך שנייה. הסתובבתי אחורה וישר ראיתי סכין מלא דם". עוד הוסיף: "המשטרה אמרו לי לזוז כי לא ידעו שאני פצוע. זה היה פחד מוות. התחלתי לרוץ ושאלתי איזה בחור אם אני פצוע בגב והוא ענה שאני מלא בדם".
 
אחיו של הנדקר, שהיה עמו בזמן הפיגוע, סיפר על שהתרחש מנקודת מבטו. ,אני ואחי למדנו בלילה בישיבת 'נהר שלום' ואז התפללנו ותיקין בכותל הקטן ובאנו ללכת הביתה. כשעלינו בשוק ראינו מצד ימין שלי מחבל רץ עם סכין. הייתי קצת לפני אחי שרכב על אופניים והוא הרים מלמעלה את הסכין וניסה לדקור אותו בצוואר. ברוך השם פספס ופגע בגב. הוא הוציא את הסכין וניסה לדקור אותי. אני מתקדם כמה מטרים ורואה קבוצה של שוטרים ומאחוריהם קבוצה של מאבטחים. עברתי אותם ומיד חיסלו אותו. המחבל לא אמר כלום. אמרתי לשוטרים שאח שלי נדקר ואחי סיפר לי שבהתחלה הוא חשב שזה בוקס והוא רץ לכיוון בית כנסת החורבה ושאל מישהו אם יש לי משהו בגב. מישהו אמר לו שכל הגב שלו מלא בדם".
 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס לפיגוע ואמר כי "תפילותינו שלוחות לרפואתם של הפצועים מפיגועי הדקירה הבוקר בירושלים. אני מאמץ את ידי משפחותיהם העושות את השעות הקשות הללו סמוכות אל יקיריהם בבית החולים ומקווה יחד איתם להחלמה מהירה בקרוב. לא נשקוט מול ידו הנתעבת של הטרור הנשלחת לגדוע חיים ונמצה את דינם של כל אשר יבצעו או יסייעו לו".

בפיגוע נפצעו באורח קשה גבר כבן 50, שפונה לבית החולים שערי צדק בבירה ובן ה-16 באורח בינוני. על פי חקירה ראשונית של האירוע, המפגע דקר בתחילה גבר בן 50 בשער שכם, פצע אותו באורח קשה מאוד נמלט לתוך העיר העתיקה, שם, תוך כדי מרדף משטרתי אחריו, דקר צעיר בן 16 סמוך לבית הכנסת החורבה ברובע היהודי. המחבל, תושב השטחים כבן 19, נורה וחוסל על ידי כוחות הביטחון בזירה.



מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הגיע לזירה וקיים הערכת מצב, שבמהלכה הנחה על בידוק מוגבר במעברי עוטף ירושלים, ופריסה רחבה של כוחות משטרה גלויים וסמויים בירושלים ובעיר העתיקה בפרט.