"חג שבועות הוא לא פחות חזק במכירות מאשר פסח וראש השנה", אומרת לקראת החג אורית שלום־בג, סמנכ"לית השיווק ומבעלי הרשת "חצי חינם". לאחר חגיגת הבשרים של יום העצמאות, ברשת "חצי חינם" נערכים לחגיגת הגבינות לקראת שבועות וצופים עלייה בביקוש. "יש לנו את המעדנייה הגדולה ביותר ברשתות השיווק ונציע מאות סוגי גבינות לקראת שבועות", מציינת שלום־בג. "יש מעבר של אנשים לקנות יותר במעדנייה, ואנו רואים טרנד חזק של מעבר לגניבות בוטיק".

מאות גבינות מהארץ ומחו"ל מוצעות במעדניות של הרשת לרגל החג. "החלטנו לצאת במבצעים אטרקטיביים עם הנחות של 50%־30%", אומרת שלום־בג. "תגברנו את נותני השירות והכנסנו מוצרים חדשים למעדניות. הצפי שלנו הוא גידול במכירות לעומת שבועות אשתקד".

להערכתה, הגידול החד ביציאות של ישראלים לחו"ל משפיע גם על שוק הגבינות בארץ. "רואים כאן את התפתחות טרנד האירוח. רבים מצלמים גבינות בעת שהייתם בחו"ל, וזה הגיע גם לשולחנות האירוח בבתים. אנשים עורכים שולחנות לחג, מצלמים את התמונות של הגבינות המיוחדות ומעלים אותן לאינסטגרם".

שלום־בג מציינת כי לקראת שבועות הוחלט בחצי חינם להשיק במעדניות סדרת מוצרי טאפאס לשולחן החג, בשיתוף יצרן גבינות הבוטיק "ניצן". סדרת הטאפאס כוללת שלל ירקות ופירות ממולאים בגבינות, כמו פלפל אדום, פלפל כתום, פלפל שיפקה, דלעת, היביסקוס, עלי גפן ומשמש, וכן כדורי גבינת שמנת בציפויים שונים, כגון פפריקה, בצל ירוק, אגוזים ושלל תבלינים.

מאות סוגי הגבינות והשילובים הייחודיים שלהן מבוססים הן על תוצרת הארץ והן על יבוא. "רואים יותר גבינות בוטיק, והאפשרויות מגוונות", היא אומרת. "מי שמחפש, למשל, גאודה מהולנד, ימצא אותה במעדנייה שלנו. לקראת שבועות רואים גם עלייה בביקוש לגבינות הפחות נמכרות, כמו רוקפור".

במסגרת מבצעי ההנחות לקראת שבועות, גבינות צפתית ובולגרית נמכרות ב־2.90 שקל ל־100 גרם, ובמחיר דומה יימכרו גם גבינה צהובה וקשקבל. "שבועות הוא לא רק חג הגבינות, הוא חג של מטעמים", מציינת עוד שלום־בג. "אנחנו צופים גידול ניכרי גם במכירות של בשרים בקצבייה, של דגים טריים, וכן של מאפים, יינות וכלי בית לאירוח. המגוון העשיר בשבועות יוצר אפשרויות לחטוא ולהתפנק".

בניגוד לדימוי החלבי של החג, מתברר שהבשרים מככבים במכירות גם בשבועות. "אנשים דתיים נוהגים בליל שבועות לאכול בשר. אני צופה שביום שישי בערב תהיה ארוחת ליל שבת. ערב החג חל הפעם במוצאי שבת, ואז תתקיים ארוחת הגבינות והמטעמים המסורתית, וביום ראשון, שהוא שבתון, רבים ייצאו לפיקניקים עם מנגלים", סבורה שלום־בג.

בחצי חינם הוחלט שבצד מבצעי המכירות במעדניית הגבינות, יהיו מבצעי מכירות גם בקצבייה, במאפייה ובמחלקת כלי הבית. "לקראת יום העצמאות יצאנו במבצע של 79 שקל לק"ג סטייק סינטה. אחרי יום העצמאות המבצע נגמר, אבל לקראת שבועות החלטנו לשחזר אותו", היא מספרת.

במחלקת כלי הבית הביקושים המובילים, צפויים להיות כלי הגשה ופירקסים וכלים חד־פעמיים. "האיכות של הצלחות, הכוסות והסכום החד־פעמיים גבוהה מאוד, ורבים מעדיפים להגיש בהם", מציינים עוד ברשת.

"כבכל חג, אנו מתמקדים בחדשנות במוצרים המוצעים לקהל לקוחותינו בכלל המחלקות ברשת", מסכמת שלום־בג את ההיערכות המיוחדת לקראת שבועות. "השנה בחרנו להרחיב את היצע מוצרי הגבינות במעדניית חצי חינם, כך שיאפשרו למארחים ולמתארחים בחג השבועות להציע ולטעום טעמים חדשים, עם מוצרי טאפאס יפים וצבעוניים לשולחן החג".