ד"ר מינה צמח, כוהנת הסקרים, שנכוותה במדגם שפרסמה במערכת הבחירות האחרונה, אמרה היום (שבת) לרינה מצליח, באירוע שבתרבות בכפר סבא כי "אם לא נצליח למצוא פתרון לרמאויות בקלפי המדגם, אני באופן אישי אפסיק לעשות את המדגם". מזה כמה מערכות בחירות, שצמח מכינה עם מנו גבע עבור חברת החדשות את המדגם ואת הסקרים שקודמים לו. בכתבה ששודרה לאחר הבחירות בערוץ 12 הודו רבים ממצביעי הליכוד כי הם רימו בכוונה תחילה במדגם, כדי לנקום בערוץ 12 על סיקור מוטה לטענתם במהלך מערכת הבחירות.
למעשה, מדגם ערוץ 12, שמנוהל מזה שנים על ידי מנו גבע וד"ר מינה צמח ממכון מדגם, ונחשב לאחד האמינים ביותר מבין ערוצי התקשורת, היה זה שהטעה את הציבור הכי הרבה, שכן בניגוד אליו, מדגם ערוץ 13 של קמיל פוקס דווקא לא מיהר להכתיר את גנץ כמנצח, אלא הראו שוויון בין המפלגות הגדולות בכמות המנדטים והציגו יתרון מובהק של כ-10 מנדטים לגוש הימין. כאמור, כבר ביום למחרת צמח אמרה כי היא מחפשת שיטה חדשה לביצוע המדגם, כדי לנסות ולמנוע מהנדגמים לשקר - אך נראה כי לא לקחה בחשבון אפשרות שהבחירות הבאות יתקיימו כל כך מהר, כך שהשיטה הראויה בוודאי טרם נמצאה.
סקר "מעריב סופהשבוע" שפורסם אתמול מעריך כי אילו היו הבחירות מתקיימות בשישי, כיממה לאחר פיזור הכנסת, הליכוד בראשות בנימין נתניהו - לאחר המיזוג עם כחלון - היה מגדיל את כוחו ויכול להרכיב ממשלת ימין גם ללא ישראל ביתנו, למרות עלייה של 4 מנדטים למפלגתו של אביגדור ליברמן. על פי תוצאות הסקר,  שנערך ביום חמישי על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס, רשימת הליכוד־כולנו בראשות נתניהו תזכה בבחירות ב־37 מנדטים לעומת 35 כיום. כחול לבן בראשות בני גנץ נחלשת בשני מנדטים לעומת כוחה כיום, ויורדת ל־33 מנדטים. במקרה שאיילת שקד תצטרף לליכוד, צפויה מפלגת השלטון להגיע ל־41 מנדטים.

יהדות התורה שומרת על כוחה הנוכחי, 8 מנדטים, ולא יוצאת בנזק או ברווח מהמשבר. לעומת זאת, ש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת 7 מנדטים, לעומת 8 כיום. איחוד מפלגות הימין בראשות הרב רפי פרץ עולה במנדט אחד וזוכה ב־6 מנדטים. מפלגת השמאל מרצ בראשות תמר זנדברג מתחזקת בסקר ב־2 מנדטים ועולה ל־6. לכנסת ה־22 נכנסת גם מפלגת הימין החדש בראשות שקד ונפתלי בנט וזוכה ב־5 מנדטים, לאחר שבכנסת היוצאת לא עברה את אחוז החסימה. את הרשימה סוגרות חד"ש־תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי עם 5 מנדטים, ירידה של מנדט; ורע"ם־בל"ד, שיורדת בשני מנדטים ל־4 מנדטים.