תוכנית הנקמה של נתניהו? ראש הממשלה כבר הצהיר שבבחירות לכנסת ה-22 הוא ינסה לנגוס בבסיס התמיכה של מי שהיה בעבר שותפו הקרוב והפך השבוע לאויבו - יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, עכשיו נחשף מהלך אפשרי של נתניהו נגד ליברמן. על פי דיווח העבר (שבת) במהדורת סוף השבוע של "החדשות 13", מתכנן נתניהו למנות את השר להגנת הסביבה זאב אלקין לתפקיד שר הקליטה והעלייה במטרה להגיע לציבור הרוסי ובמטרה לפגוע במרכז כוחו של ליברמן.



נתניהו מקווה כי אלקין, יליד רוסיה בעצמו ואיש המזוהה עם הימין המתנחלי בליכוד, יסייר במסגרת תפקידו במרכזי קליטה ובקהילות רוסיות ברחבי הארץ, ובכך יוכל להעביר קולות מליברמן לליכוד. מינויו של אלקין יגרור עמו שינויים נוספים בממשלה, ויצריך את העברתו של שר העליה הנוכחי יואב גלנט מתפקידו - כאשר ככל הנראה בכוונת נתניהו תהיה לשדרג את מעמדו.



הקלף נגד נתניהו? זאב אלקין, צילום: פלאש 90
הקלף נגד נתניהו? זאב אלקין, צילום: פלאש 90



שינוי אפשרי נוסף בממשלה, על פי הדיווח, הוא פיטוריהם של שני שרי הבית היהודי בממשלה - איילת שקד ונפתלי בנט, לאחר שנותרו מחוץ לכנסת הנוכחית. היריבות בין נתניהו לשקד ולבנט היא סוד ידוע במערכת הפוליטית הישראלית, כאשר השניים עבדו במשרד ראש הממשלה תחת נתניהו, ועזבו את המשרד בליווי שמועות על יחסים מעורערת ביניהם לבין ראש הממשלה. גם לקראת מערכת הבחירות האחרונה שקל נתניהו לפטרם, על רקע דרישת השניים למנות את בנט לתפקיד שר הביטחון ולאגף אותו מימין. יתכן שנתניהו ינצל את מעמדם המוחלש לאחר הבחירות כדי להקשות עליהם לשפר את סיכוייהם לשוב לכנסת.