שלוות השבת הופרה היום (שבת) בחוף הים בתל אביב כשעשרות רוחצים נדהמים גילו לעיניהם גופת עגל שנסחפה מהים לחוף הצוק. ככל הנראה, מדובר בעגל שהיה על אוניית המשלוחים החיים ונועד לפיטום ושחיטה. אור קרן, שבילה בחוף, תיעד את המראה המזעזע וסיפר: "בן אדם הולך בשבת לים עם המשפחה שלו, ורואה פרה מתה. סירחון נורא. למה זורקים פרות לים, ולמה ילדים צריכים לראות את הדברים האלה?".
עמותת אנימלס (לשעבר אנונימוס לזכויות בעלי חיים) הסבירו כי "בעלי החיים במשלוחים החיים מובלים בצפיפות מחרידה, מתבוססים בצואה ובשתן של עצמם. רבים חולים ופצועים, חלקם מושלכים לים, ואין שום דרך לדעת אם הושלכו לים לאחר שמתו בייסורים או כשהם עדיין נושמים את נשמותיהם האחרונות. ישראלים רבים רואים את זוועות המשלוחים החיים ובוחרים להוציא את הבשר מהצלחת, אולם אפילו אלו שעדיין אוכלים בשר מתנגדים למשלוחים החיים מתנגדים למשלוחים החיים".
בנובמבר 2018, מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק להפסקה הדרגתית של המשלוחים החיים של עגלים וטלאים מאוסטרליה ומאירופה לפיטום ושחיטה בישראל ללא התנגדות. הצעת החוק, שמוביל ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), זכתה לתמיכת הממשלה עוד בחודש יולי. הצעת החוק מבקשת לקבוע מכסות מוגבלות ליבוא עגלים וכבשים במשלוחים החיים מאוסטרליה ומאירופה עד להפסקתו בתוך 3 שנים. 

להצבעה הוצמדו הצעות חוק בנוסח דומה שהגישו לפני ח"כ זוהר חברות הכנסת נורית קורן (הליכוד), תמר זנדברג (יו"ר מרצ), מרב מיכאלי (המחנה הציוני) ויעל גרמן (יש עתיד). עפ"י ההצעות, ב-2019 המכסה לא תעלה על 75% ממספר בעלי החיים שיובאו ב-2017, ובשנתיים הבאות תצטמצם בשיעור ניכר, שייקבע ע"י שר החקלאות בהתאם להתפתחויות בשוק. להצעת החוק הצטרפו שורה ארוכה של חברי כנסת מימין ומשמאל. 

כמו כן, מנתוני יבוא בעלי החיים בחודשים ינואר-אוקטובר 2018 נחשף כי חרף המחאה הציבורית, מתחילת השנה יובאו לישראל 577,828 בעלי חיים במשלוחים החיים, עלייה של 40% לעומת התקופה המקבילה ב-2017, בה יובאו 410,968 כבשים ועגלים לפיטום ושחיטה בישראל (בשנת 2017 כולה יובאו לישראל 499,265 בעלי חיים). זאת למרות שאורי אריאל שכיהן באותה תקופה כשר החקלאות הצהיר מספר פעמים בעבר כי יפעל לצמצום המשלוחים החיים (ב-23.4 השר אמר כי "יש כוונה לצמצם משמעותית את הובלת בני הבקר החיים מאוסטרליה לישראל"; ופרסם הצהרה דומה גם ב-2016).