יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי הודיע הבוקר (ראשון) כי בכוונתו לבקש עוד ביום שלישי הקרוב מהנהלת המפלגה להקדים את הבחירות לראשות המפלגה "בהקדם האפשרי". עוד הודיע גבאי כי יבקש מההנהלה שלא לקיים בחירות חוזרות לרשימת המפלגה לכנסת. בקשתו של גבאי באה על רקע הכישלון של מפלגת העבודה בבחירות לכנסת ה-21 לפני כחודשיים, אז היא השיגה רק שישה מנדטים, ההישג הנמוך בתולדותיה, ועל רקע הביקורת המוטחת בו מצד בכירי מפלגתו לאחר שקיים מגעים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע להצטרפות מפלגת העבודה לקואליציה בראשותו של רה"מ.



כזכור, ביום רביעי האחרון, בעת שהמועד האחרון להקמת ממשלה בראשות נתניהו התקרב ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן המשיך לסרב להצטרף לממשלה, נחשף כי נתניהו פנה לגבאי ולבכירים נוספים במפלגת העבודה במטרה לנסות לצרפם לממשלתו, מהלך שלא צלח והכנסת פיזרה את עצמה. מאז החלו בכירים במפלגת העבודה לתקוף את גבאי על עצם קיום השיחות, בעוד גבאי עצמו טען כי אלה התוקפים איתו - גם הם קיימו מגעים עם נציגי ראש הממשלה.



גבאי: "כל הפוליגרפים בישראל צפצפו"; יחימוביץ: "הפסק לגדף ולהכתים"



מקודם יותר היום תקף גבאי את בכירת המפלגה שלי יחימוביץ, לאחר שזאת טענה כי היא ענתה ב"לא מוחלט ומיידי" לפניותיו של ראש הממשלה. בראיון שהעניק יו"ר העבודה בגלצ, הוא אמר: "כשהציוץ שלה נכתב כל הפוליגרפים בישראל צפצפו, אפילו אלה שלא מחוברים לחשמל. אף אחד במפלגה לא אמר מדי שלא נכנס לממשלה", והוסיף, "קיבלנו הזדמנות אמיתית למנוע פגיעה בדמוקרטיה. אם הייתי רוצה לעזור לעצמי היום היית מראיין את שר האוצר". הפריימריז לראשות המפלגה יקבעו בזמן הקרוב ומי שרוצה שיודיע על פרישה, יצטרך להמתין מעט. "כשיתקרב המועד אחליט האם לרוץ".



שלי יחימוביץ ענתה על כך, וביקשה ממנו "לשמור על כבודו וכבוד מפלגת העבודה". בציוץ שכתבה חברת הכנסת היא אמרה "אבי די. מפצירה בך לשמור על כבודך ועל כבוד המפלגה המרוסקת, ולהפסיק, כאקורד סיום, לגדף ולנסות להכתים את שמנו כדי לחלוק באשמת אקורד הסיום האסוני. קבלת ממני ומרוב חברי תמיכה וגיבוי מתמשכים וחסרי תקדים גם בעת שגיאות נוראות. נהג בנו, במפלגה, ולמען השם בעצמך - כבוד ואיפוק דומים". גם חבר הכנסת איציק שמולי תקף את גבאי והוסיף: "כשדנו על הצעת 'הליכוד' החזקתי את הילד שלי. חבל שהוא לא יכול לספר מה היה שם. דמי רותח מהשקרים שלו".