פרסום ראשון: רן מלמד, מנכ"ל עמותת ידיד, פוטר מתפקידו בעקבות מעצרו הממושך לאחר שנתפס נוהג ללא רישיון נהיגה במשך 30 שנה. מלמד, שדבר מעצרו פורסם לראשונה במעריב, שוהה במעצר כבר חודשיים וממתין לגזר דינו. במקומו של מלמד, דמות דומיננטית בעמותה ובמגזר השלישי כולו, מונתה לתפקיד רקפת מוסק, שניהלה בעבר ארגונים חברתיים וציבוריים. 
 
בהודעה שהפיצה היום (ראשון) ההנהלה לעובדי העמותה, ארגון ותיק שפועל למיצוי זכויות עבור השכבות החלשות בחברה הישראלית, נכתב: "לאור ההתפתחויות בשבועות האחרונים, ואל מול האתגרים הרבים העומדים בפנינו, החליט הוועד המנהל, בשיתוף עם שרי ריבקין, מייסדת ומנכ"לית העמותה, כי הגיעה השעה למנות מנכ"ל חדש לעמותה. לצערנו, בשל העניין המשפטי האישי בו נמצא רן מלמד הוא איננו יכול למלא בשלב זה את תפקידו החשוב של מנכ"ל משותף". 
 
"אנו מקווים להיפגש איתו במהרה כאדם חופשי ולבחון ביחד אתו את המשך פועלו למען העמותה. בשם כולכם אנו מודים לרן על שירותו רב השנים בעמותת ידיד, על תרומתו העצומה לקידום מטרות העמותה ולהישגיה ומאחלים לו ימים טובים יותר".
 

דבר מעצרו של מלמד פורסם לראשונה במעריב אונליין. מלמד עצור בגין עבירת תנועה, זאת משום שמשנת 1989 הוא נוהג ללא רישיון נהיגה. לא עזרו הרשעות קודמות בגין אותה עבירה ואף לא שרישיונו נפסל על ידי בית המשפט לצמיתות. הפעם, במשטרה לא לקחו סיכונים וביקשו להותירו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
 
מלמד נתפס ב-27 במרץ, סמוך לצומת שילת בכביש 443. בדיקה משטרתית העלתה כי הוא נוהג ללא רישיון. למלמד בסך הכל 24 הרשעות תעבורה קודמות. בדיקה נוספת העלתה כי מדובר בעניין סדרתי: הוא הורשע כבר ב-2011, אז נפסל רישיונו ל-10 שנים, אך במרץ 2016 שוב נהג ללא רישיון ונידון לארבע וחצי שנות פסילה. 
 
זה לא מנע ממלמד להיתפס פעם נוספת, בספטמבר 2017, נוהג ללא רישיון. הפעם, ביקשו במשטרה מבית משפט השלום בירושלים להחמיר עם מלמד ולגזור עליו עונש מאסר בפועל. מנגד, מלמד ביקש להתחשב בכך שבמסגרת עבודתו, סייע למאות אנשים, וכי עשרות עובדים ובני משפחותיהם תלויים בו. השופטת, שרית זוכוביצקי-אורי, החליטה לקבל את בקשתו וגזרה עליו עבודות שירות בלבד. לצד זאת, היא פסלה את רישיונו לצמיתות.
 
אך לפני קצת יותר מחודשיים, ולמרות שנגזר עליו גם עונש מאסר על תנאי, שוב הדהים מלמד את המשטרה ונתפס, כאמור, נוהג ללא רישיון. הוא נעצר והוגש נגדו כתב אישום. בהמשך הודה בביצוע המעשה והורשע על ידי בית משפט השלום בפתח תקווה. בקרוב, כאמור, צפוי להישמע גזר דינו, ובסביבתו של מלמד מקווים כי הוא יישלח לשיקום ולא יושת עליו עונש מאסר ממושך.