בישיבה חגיגית לרגל יום ירושלים שנערכה היום (ראשון) התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למצב העיר, והבטיח להעביר תקציבים נוספים למערכת הבריאות בעיר. נתניהו פתח את נאומו בהתייחסות לירי הרקטות מסוריה לישראל, ואמר כי הוא הנחה את צהל להגיב ב"פעולה תקיפה, והוא אכן פעל ותקף כמה יעדים חשובים".



ראש הממשלה המשיך ואמר כי "לא נסבול ירי לכיווננו, נמשיך לפעול לטובת ישראל". לאחר מכן התייחס נתניהו לירושלים, ואמר כי "העיר השתנתה מאז מלחמת ששת הימים, לבלי הכר. אנו בונים אותה ומחזקים אותה כדי שתהיה עיר משגשגת". נתניהו התחייב עוד להעביר 30 מיליון שקל למערכת הבריאות בעיר. יש לציין כי בשנים האחרונות ירדה ירושלים במדרג הסוציו אקונומי מאשכול ארבע לאשכול שתיים, ונחשבת לאחת הערים העניות בארץ



נחשבת לאחת הערים העניוות בארץ. ירושלים, צילום: הדס פרוש, פלאש 90
נחשבת לאחת הערים העניוות בארץ. ירושלים, צילום: הדס פרוש, פלאש 90





גם ראש העיר ירושלים, משה ליאון השתתף בישיבת הממשלה המיוחדת, והחמיא לממשלה על עמידתה לצד העיר. "לפני 22 שנה ישבתי כאן על הכיסא ולא הרבה השתנה. יש ממשלה שמחלקת את ירושלים ויש ממשלה שמחלקת ל-ירושלים והממשלה שלך אין ספק מחלקת לירושלים. השרים הבינו את החשיבות של ירושלים חזקה ומאוחדת", אמר.



לפני הישיבה, ענה השר זאב אלקין על שאלת מעריב, האם לשר המשפטים איילת שקד יש מקום בליכוד לקראת הבחירות הקרובות, וענה כי "לכל פוליטיקאי ימני יש מקום במפלגה". גם שותפה של שקד לדרך עד לבחירות, נפתלי בנט, הגיע לישיבת הממשלה, לראשונה מאז שמפלגתם "הימין החדש" נותרה מחוץ לכנסת ואמר כי "זו תקופה שבה יותר מתמיד אנחנו צריכים אחדות. לא קיטוב, אלא חיבורים".