חבר הכנסת לשעבר איתן כבל אמר הבוקר (ראשון) ב-103FM כי הוא התריע בפני חברי מפלגת העבודה שהיו"ר אבי גבאי יוביל ל"התרסקות" בבחירות, אך כי "אף אחד לא העז" לקרוא לו להתפטר עד שנחשף המו"מ שניהל עם הליכוד על כניסה לממשלה. בראיון לתוכניתם של ענת דוידוב וינון מגל, אמר כבל כי הוא לא בטוח שמצבה של העבודה "בר תקנה".

קראנו דיווחים שקם גל בתוך המפלגה להדיח את היו"ר, בפעם המאה אלף.
"כל אלו שישבו, ידעו, שתקו, זאת בושה וחרפה. אבי גבאי כבר למעלה משנה מסתובב ורשום עליו פג תוקף. אם שמולי, שלי, עמיר, סתיו, כל אחד ואחת מהם, אמרתי להם שאנחנו הולכים להתרסק. שיש סיכוי קטנטן שנציל משהו. עד שלשום, אף אחד לא העז לקרוא לאבי גבאי להתפטר".

אתם מפלגה ללא תקנה.
"עשה לי טובה. אני אסיים את השיחה על הקשקוש הגמור הזה. מה דעתך שאנחנו מפסידים כל הזמן? מה דעתך שבמדינה מתוקנת כמו בריטניה, כשהיו"ר מפסיד הוא קם והולך? ולא צריך את כל הטררם הזה? מספיק עם זה. אנחנו כבר מאה מטר מתחת לאדמה, ואתה מדבר איתי על לשמור עליו? יש רגעים שזה כבר לא זמן לדאחקות. אנחנו גמורים".

אז מה אתה חושב שצריך לעשות?
"אלוהים בשמיים עדי שברגע הזה אין לי שמץ של מושג. כשאני קורא שגבאי מציע להצטרף לכחול לבן או מרצ, שני הפכים, שזה מגוחך בפני עצמו, מוכר את עצמך למרבה במחיר".

אבל אתה לא מביא אלטרנטיבה.
"בבחירות האלה אני באמת לא יודע ולא בטוח שהבית הזה הוא עוד בר תקנה, ואני לא מאמין שאני אומר זאת. כשאמרתי ב-11 בינואר שאתה מפיל את הבית עלינו, היה את הסיכוי האחרון. עכשיו זה לא יקרה. נניח שיבוא איזה כוכב, המשמעות היא שביום טוב אנחנו נכפיל את כוחנו. אנשים יקפצו לתוך הבריכה בכיכר רבין, איזה יופי. המשמעות היא עמוקה יותר, יש דרך שאבדה לה. אנשים מצביעים לא רק לפי אם יש לנו מנהיג או אין לנו מנהיג. זה שילוב של הדברים".

יכול להיות שזה קשור לעובדה של אובדן דרך בשמאל? כשכחול לבן אומרת שאין לה אג'נדה בעניין הפלסטיני.
"אני מסכים. אני טוען כבר הרבה מאוד שנים, בשורה התחתונה, מה היה צריך להיות בגוש? בוודאי כשיש את כחול לבן, עם 3 גנרלים, גלקטיקוס של גנרלים, יש פה משהו הרבה יותר עמוק. קל מאוד לומר רק לא ביבי, קשה מאוד לשכנע את למה אנחנו, העבודה הבסיסית".

אבי גבאי. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
אבי גבאי. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

אתה שוקל להתמודד?
"זה מונח לפתחי. אני מתחבט בתוכי ושואל את עצמי, על מה? בשביל להיות חבר כנסת מן השורה?".

אני מרגיש שמדינת ישראל נמצאת בתוך פלונטר פוליטי. מה אתה אומר, לאן זה הולך?
"אין לי שמץ. אני רק יודע לומר לחבריי, שאם לא תתן קמפיין יוצא דופן, קמפיין החיים שלנו בגוש, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו שהימין יתחזק עוד יותר. יותר מכך, ביבי לא יתבייש לדבר אפילו על חוק החסינות ואיתו הוא ילך לבחירות. עוד מוקדם לומר איך זה ייגמר עם ליברמן. בכלל, הוא מחובר עם הליום, קשה לראות אותו מרוב שהוא בגובה, ובצדק מבחינתו. אני לא אומר שאני מסכים מבחינתו. אני לא יודע מה תהיה התוצאה הסופית".