ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) בטקס האזכרה הממלכתי לזכרם של יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל, כי ממשלתו "לא תסבול גילויים של גזענות ואפליה". בטקס בהר הרצל בירושלים אמר נתניהו כי "ישלים את המלאכה" של העלאת יהודי אתיופיה וכי לא ירפה עד להחזרת השבויים והנעדרים, בהם האזרח אברה מנגיסטו המוחזק ברצועת עזה.
"אלפים נטלו בידיהם את מקל הנדודים - בתוכם רבים שנמצאים איתנו היום. זה לא היה מסע תענוגות, זה היה מסע ייסורים", אמר נתניהו. "גיליתם רצון כביר והקרבה עילאית. חציתם מדבריות ונהרות גועשים, נאבקתם בחיות טרף ובשודדי דרכים, ידעתם מכאובים ופציעות, נפלתם קורבן לאלימות מזעזעת. אני שמעתי את הסיפורים, שומע אותם לאורך השנים, אכזריות שאין שנייה לה, ואולי האכזריות הגדולה ביותר – שנאלצתם להיפרד ביגון ובדמע מבני משפחה אהובים שכוחם לא עמד להם. בשפתיים יבשות וסדוקות הם לחשו מלה אחרונה: 'ירושלים'. מילה שהיא צוואה מחייבת".
"המשכתם ללכת. ללכת לירושלים. בשבילם, בשבילכם, בשביל צו הדורות. היום כולנו דואבים על האובדן העצום. כולנו מוקירים את המחיר הכבד שיקיריכם ואתם שילמתם. לפני חמש שנים בדיוק הקמנו כאן אנדרטה, ממש פה, ל-1,379 הנספים בסודאן", אמר על יהודי אתיופיה שמתו בדרכם לישראל.

"היה לי הכבוד כראש הממשלה להעלות אלפים רבים של בני העדה לארץ בכמה גלים, כולל בשנה האחרונה - ונשלים את המלאכה. וכן, היה לי הכבוד לבקר באתיופיה כראש הממשלה הישראלי המכהן הראשון. יחד עם נציגי העדה, אנחנו מתכנסים מדי כמה חודשים כדי לקדם יוזמות שייטיבו עם אזרחי ישראל ממוצא אתיופי. אני בהחלט מעודד: הפעולות שלנו מניבות התקדמות עקבית וברורה – בחינוך ובהשכלה הגבוהה, בתעסוקה, בדיור, באיכות החיים ברשויות המקומיות, במעורבות החברתית, בשירות בצה"ל", הוסיף ראש הממשלה. 

"אבל אני גם מתייחס בד בבד ובמלוא הרצינות לתופעות שפוגעות ביוצאי אתיופיה, כמו התנכלויות מבחילות, גזעניות. אנחנו נאבקים בנחישות בגילויים של גזענות ואפליה. היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות מטפלת בכל תלונה על יחס פוגעני ומפלה. בשום פנים ואופן לא נסבול תופעות כאלו במדינת היהודים הדמוקרטית. אתם ראויים ליחס שוויוני והוגן. אתם ראויים לכבוד, כמו כל אזרח אחר במדינה, אתם ראויים לכבוד גדול מאוד. זו המדינה שלכם. זו הארץ שלכם. זו הבירה שלכם", אמר נתניהו.