לאחר הירי במהלך השבת מסוריה לעבר ישראל מפרסם היום (ראשון) אתר החרמון את התיעוד ממצלמות האבטחה של אתר החרמון בו רואים את פגיעת הרקטה באתר, כאשר כבל של רכבל שאינו פעיל בקיץ במפלס העליון נפגע מרסיס. ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו הגיב  לירי לגולן ואמר כי "קיימתי אתמול התייעצויות ביטחוניות בעקבות הירי לגולן, בהן הנחיתי את צה"ל על פעולה תקיפה. איננו מוכנים לסבול ירי לשטחנו ואנו מגיבים בעוצמה רבה כנגד כל תוקפנות נגדנו. זו מדיניות עקבית אותה אני מוביל וכך נמשיך לעשות למען ביטחון ישראל".


תיעוד הפגיעה בחרמון. קרדיט: אתר החרמון

הפגיעה ברכבל בחרמון. קרדיט: אתר החרמון



ארגון זכויות האדם הסורי דיווח כי בתקיפה שבוצעה הלילה בתגובה על ידי צה"ל נהרגו עשרה בני אדם, מתוכם שלושה סורים בלבד, בעוד שבעה אחרים לוחמים זרים. דובר צה"ל אישר הבוקר כי תקף מספר יעדים של צבא סוריה סמוך לקונטרה, ביניהן שתי סוללות ארטילריה, מספר עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וכן סוללת הגנה אווירית מסוג SA-2. 



על פי דובר צה"ל באירוע השיגור לכיוון הגולן לא היו נפגעים, אך זוהתה נפילה אחת בשטחנו. בתחילת השנה, שוגר טיל לאזור צפון רמת הגולן שיורט על ידי לוחמי "כיפת ברזל". המבקרים ואנשי ההנהלה זיהו את היירוט שהתבצע באזור האתר. הירי המדובר נראה כירי תגובה לעבר ישראל בעקבות תקיפה קודמת בסוריה, ולא בטילי נ"מ. המקרה הנ"ל הוא שיגור של ירי תלול מסלול לצפון רמת הגולן, שיצא משטח סוריה ויורט על ידי סוללת כיפת ברזל שמוצבת בצפון.



ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו הגיב  לירי לגולן: "קיימתי אתמול התייעצויות ביטחוניות בעקבות הירי לגולן, בהן הנחיתי את צה"ל על פעולה תקיפה. איננו מוכנים לסבול ירי לשטחנו ואנו מגיבים בעוצמה רבה כנגד כל תוקפנות נגדנו. זו מדיניות עקבית אותה אני מוביל וכך נמשיך לעשות למען ביטחון ישראל".