בעוד במערכת הפוליטית עוסקים בשאלה האם איילת שקד תצטרף לליכוד ומה יעלה בגורלו של נפתלי בנט, עשה היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו צעד משמעותי לגבי עתידם הפוליטי של השניים. ראש הממשלה הודיע לשני שרי הימין החדש כי הוא מעביר אותם מתפקידם כשרים בממשלה ובקבינט. לדברי גורם המעורה בפרטים, נתניהו לא נימק את הפיטורים.



כזכור, מפלגתם של בנט ושקד, "הימין החדש", לא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות ונשארה מחוץ לכנסת, זאת לאחר שפרשו מהבית היהודי במטה מוצאת להגדיל את קולות הציונות הלאומית. 



השרים בנט ושקד מסרו בתגובה כי "אנו מודים מעומק הלב לציבור הישראלי על הזכות הנדירה שנפלה בחלקנו לשרת אותו בתפקידינו כשרי החינוך והמשפטים. כל שעשינו היה למען טובת מדינת ישראל ואזרחיה. נעביר בצורה סדורה את המשרדים בראשם עמדנו לידי השרים שיחליפו אותנו על מנת לקיים תפקוד רציף וטוב של משרדי החינוך והמשפטים ועל מנת ששנת הלימודים הבאה תיפתח כסדרה". בתוך כך, שני השרים המפוטרים נערכים לבחירות ויגיעו הערב למפגש עם פעילים ממפלגת"הימין החדש".

מספר 2 באיחוד מפלגות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר בתשובה לשאלת מעריב, כי פיטורי השרים בנט ושקד לא היה דרישה של מפלגתו. "ממש לא", אמר.


הבוקר, לפני ישיבת הממשלה, ענה השר זאב אלקין על שאלת מעריב, האם לשר המשפטים איילת שקד יש מקום בליכוד לקראת הבחירות הקרובות, וענה כי "לכל פוליטיקאי ימני יש מקום במפלגה". גם שותפה של שקד לדרך עד לבחירות, נפתלי בנט, הגיע לישיבת הממשלה, לראשונה מאז שמפלגתם "הימין החדש" נותרה מחוץ לכנסת ואמר כי "זו תקופה שבה יותר מתמיד אנחנו צריכים אחדות. לא קיטוב, אלא חיבורים".



אתמול דווח בחדשות 13 על אפשרות שמהלך כזה ייצא לפועל כחלק מהיערכות לבחירות החדשות בספטמבר. היריבות בין נתניהו לשקד ולבנט היא סוד ידוע במערכת הפוליטית הישראלית, כאשר השניים עבדו במשרד ראש הממשלה תחת נתניהו, ועזבו את המשרד בליווי שמועות על יחסים מעורערת ביניהם לבין ראש הממשלה. גם לקראת מערכת הבחירות האחרונה שקל נתניהו לפטרם, על רקע דרישת השניים למנות את בנט לתפקיד שר הביטחון ולאגף אותו מימין.