חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) מעריך שהסיבה לפיטוריהם של נפתלי בנט ואיילת שקד נבעו מהנחיה משפטית בגלל החברות בקבינט או בגלל שהם מתכוונים לרוץ בבחירות הקרובות ולנצל את תפקידם כדי לשפר את סיכוייהם. "הרעיון הוא שאם אנשים הפסידו בבחירות ולא מגיע להם להיות שרים. אם הם הפסידו את הבחירות אז למה לתת להם את היתרון בהתמודדות עכשיו? אולי אז נמנה את סמוטריץ' לשר החוץ", אמר היום (ראשון) ביטן בראיון בכאן ב'.



לגבי שאלת השריון של שקד בליכוד, אמר ביטן: "אתם יודעים מה דעתי על איילת שקד, אבל יש לנו בעיות עם השריונים, גם של כחלון, וכרגע ראש הממשלה לא רוצה להיכנס לזה. אני לא חושב שזה קשור לשרה נתניהו. היא רוצה את טובת בעלה הרבה יותר מאיתנו ולכן אני לא מאמין שהיא עושה שיקולים אישיים".
על החלטתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לא להצטרף לממשלה, אמר חבר הכנסת מהליכוד, כי "אנו צריכים להוציא 61 מנדטים בלי ליברמן. לא מאמין שמה שקרה יקרה שוב". לדבריו, "ליברמן אומר 'עמדתי במילה'. זאת שטות מוחלטת. מצפים ממנהיגים שיתפשרו למען המדינה. אם כל אחד יעמוד על שלו לעולם לא תהיה קואליציה". 

ביטן התייחס גם לניסיון לצרף את מפלגת העבודה לממשלה ואמר כי "הרכב הח"כים בעבודה לא מאפשר שיתוף פעולה עמם, חבל לדבר על זה. נתניהו היה במצוקה פוליטית והוא ניסה לקחת שליש מהעבודה. זאת חובתו לנסות את זה. גבאי ורוסו הם לא שמאל, הבעיה היא הח"כים האחרים".
ומה עם כחול לבן? לדברי ח"כ ביטן, "הם אמרו ישראל לפני הכל, ומצד שני אמרו שלא יצטרפו לממשלת נתניהו והוכיחו שישראל לא לפני הכל. המועמד שלנו הוא נתניהו והעם בחר נתניהו. הם היות צריכים לראות איך מסתדרים כדי שלא נלך לבחירות".
על האפשרות של שיתוף פעולה עמם, אמר: "אנחנו רוצים להרכיב ממשלת ימין, אבל אחרי הבחירות נראה. כל מפלגה רוצה ליישם את המדיניות שלה וזה שיש לשתי מפלגות 35 מנדטים לא אומר כלום. זאת לא חוכמה לעשות ממשלה, צריך שהיא תהיה יציבה ותעבוד באופן הומוגני ולא למרוט את השערות אחד של השני וזה מה שיקרה אם נלך איתם".