נציב קבילות החיילים לשעבר, אלוף במיל' יצחק בריק, מספר כי במהלך תפקידו בעשר שנים לקחים שלו הובילו לשינויים בעלות של שני מיליארד שקלים. "מה, הם לא יודעים? לא שומעים? הם צריכים את הביקורת שלי על מנת לדעת את  הדברים האלה?" אמר היום (ראשון) בריק בסינמטק בתל אביב.
בריק, שמתח בשנים האחרונות ביקורת חריפה על המוכנות של צה"ל למלחמה, ממשיך לומר דברים קשים גם לאחר פרישתו מהתפקיד. "בעשור שהייתי נציב קבילות החיילים למדתי שאנחנו באחד המשברים הגדולים בנושא התרבות הארגונית. זו המחלה הקשה והיא פוגעת בכשירות צה"ל למלחמה", ציין, "חברה אזרחית לא היתה מתקיימת היתה דקה אם לא הייתה מתייחסת לביקורות כפי שהצבא נוהג".
"הצבא עשה הכל כדי שהדוח שלי לא ייצא לאור", הוסיף נציב קבילות החיילים לשעבר, "הרמטכ"ל איזנקוט קיבל עצת אחיתופל למנות צוות בדיקה לדוח שלי, אבל הוא היה כפוף לרמטכ"ל. אבל גם בדוח שיצא שם מצאו את אותם הלקחים כמו שלי, רק שכלפי חוץ הציגו משהו אחר".

בריק טוען שהצבא טען בפניו שהוא, כמבקר צה"ל, לא יכול להגיד שהצבא לא מוכן למלחמה. על פגישתו עם ראש הממשלה, אמר: "אתה כראש הממשלה שאחראי על החלטות גורליות, אתה לא מכיר את הצבא. הצגתי לו חמישה נושאים קשים, הוא שתק ולא אמר מילה. שאלתי אותו מה אתם וחברי הקבינט יודעים על הצבא, אם את הביקורות הקשות אתה וחברי הקבינט לא קוראים".
"ישבתי לאחרונה עם הרמטכ"ל כוכבי. לא היה ויכוח על העובדות. עכשיו הם לא מתווכחים, הוא מבין שיש בעיה קשה. סגן הרמטכ"ל הנכנס אייל זמיר אמר לי 'אתה צודק יש בעיה קשה ואנחנו נכנסים לעובי הקורה'".
בריק הוסיף וסיפר כי יש בעיה קשה בבקרה ומעקב אחר פקודות בצבא. "הרמטכ"ל נותן פקודות והן לא יורדות לשטח". בנוסף ציין כי בפגישה עם כוכבי הוא אישר את הבעיה ואמר שמדובר בבעיה קשה והם בונים עכשיו את מנגנון הבקרה מחדש.