על רקע הדיווחים על מתיחות בצמרת כחול לבן, במפלגה הוציאו הערב (ראשון) הבהרה המאשרת באופן סופי כי המתכונת בה רצה בבחירות האחרונות תתקיים גם בבחירות שיתקיימו ב-17 לספטמבר.



"למרות הספקולציות והשמועות השקריות, כחול לבן תתמודד בבחירות הבאות באותה מתכונת שהביאה להישג עצום של 35 מנדטים לפני חודשים ספורים, כולל קיום הרוטציה בין גנץ ללפיד, בדיוק כפי שסוכמה בהנהגה המשותפת והובאה בפני הציבור", נאמר בהודעה מטעם המפלגה.



ההודעה מטעם המפלגה מגיעה לאחר פגישתם של רביעיית ההנהגה הכוללת את בני גנץ, יאיר לפיד, משה יעלון וגבי אשכנזי, במטה המפלגה. גבי אשכנזי העלה תמונה לרשתות של הרביעייה בסיום הפגישה וכתב: "כחול לבן ממשיכה כרגיל, חזקה מתמיד".






ביום שישי האחרון דווח בכאן 11 כי אחד הנושאים המהותיים שעולים בסקרים פנימיים של המפלגה, שייתכן כי ישפיע על אחוז ההצבעה, הוא סוגיית הרוטציה בין גנץ ללפיד. על פי הפרסום, לפיד ומקורביו הבהירו כי לא יוותרו על רוטציה. עוד צוין בדיווח המדובר כי גורמים בכחול לבן קוראים לאיחוד בגוש המרכז עם מפלגת העבודה, בעוד איחוד עם מרצ נדחה על הסף.



על פי סקר מעריב שפורסם בסוף השבוע, כחול-לבן נחלשת בשני מנדטים לעומת כוחה כיום, ויורדת ל־33 מנדטים, כשלעומת זאת רשימת הליכוד־כולנו בראשות נתניהו תזכה בבחירות ב־37 מנדטים לעומת 35 כיום.