קרוב לשנתיים וחצי לאחר שנכנס לבית הלבן, יגיע היום נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לביקור הרשמי הראשון שלו בבריטניה, והוא ייפגש עם בני משפחת המלוכה ועם ראש הממשלה הפורשת תרזה מיי. את הביקור ילוו הפגנות המוניות, וראש עיריית לונדון סאדיק חאן אמר אתמול כי טראמפ דומה ל"פשיסטים של המאה ה־20". 
 
טראמפ היה אמור להגיע לממלכה במחצית השנייה של 2017, אולם הביקור נדחה על רקע ההפגנות הצפויות נגדו ובשל אמירותיו השנויות במחלוקת על ההתמודדות הבריטית עם הטרור לאחר הפיגועים בלונדון ובמנצ'סטר והביקורת על השיתוף שעשה בטוויטר לסרטונים גזעניים של ארגון ימין קיצוני בריטי. ביולי אשתקד הוא הגיע לביקור עבודה שעמד בסימן ביקורת על התנהלותה של מיי בשיחות הברקזיט.
 
היום ינחת המטוס הנשיאותי בלונדון, וטראמפ ורעייתו מלניה יחלו את הביקור הרשמי, שיימשך שלושה ימים ויעמוד בסימן יום השנה ה־75 לפלישת בעלות הברית לנורמנדי במלחמת העולם השנייה. בפמליה שמלווה את הנשיא נמצאים גם ארבעה מילדיו של טראמפ - דונלד הבן, איוונקה, אריק וטיפאני.
 

בני הזוג טראמפ יגיעו לארמון בקינגהם, שם יתקבלו בטקס רשמי על ידי המלכה, יורש העצר הנסיך צ'רלס ורעייתו קמילה. לאחר מכן תתקיים ארוחת צהריים, ובה ישתתף גם הנסיך הארי. רעייתו האמריקאית, מייגן מרקל, שעליה אמר טראמפ בסוף השבוע כי היא הייתה "נבזית" בשל ביקורתה כלפיו, לא תשתתף באירוע. הסיבה הרשמית: היא צריכה לטפל בבנה הפעוט ארצ'י. 
 
בהמשך היום יסיירו בני הזוג טראמפ בכנסיית ווסטמינסטר וייפגשו עם יורש העצר ורעייתו לכוס תה. הערב תתקיים בארמון ארוחת ערב חגיגית בהשתתפות המלכה, הנסיך צ'רלס וקמילה והנסיך וויליאם ורעייתו קייט, וכן פוליטיקאים בריטים ואמריקאים בולטים שחיים בבריטניה. 
 
מחר יקיים טראמפ שיחות עם ראש הממשלה מיי, שתפרוש באופן רשמי מתפקידה ביום שישי. השניים גם ישתתפו במפגש עם אנשי עסקים מובילים שמארגן הנסיך אנדרו.במרכז היום האחרון של הביקור יעמוד טקס רשמי בפורטסמות' לציון הפלישה לנורמנדי, בהשתתפות מאות יוצאי צבא. למחרת יגיע טראמפ לצרפת, שם ישתתף בטקס הרשמי לציון 75 לפלישה לנורמנדי עם הנשיא עמנואל מקרון ועשרות ראשי מדינות. 
 
את הביקור באנגליה צפויות ללוות הפגנות המוניות נגד טראמפ. ראש עיריית לונדון סאדיק חאן, שניהל קרבות טוויטר מול טראמפ פעמים רבות, צפוי להשתתף בהפגנות ואף אישר להניף את הבלון הענק בדמותו של טראמפ התינוק. "הנשיא טראמפ הוא רק אחת הדוגמאות המבישות ביותר לאיום עולמי גובר", כתב חאן במאמר ב"אובזרבר", "הימין הקיצוני נמצא בעלייה ומאיים על הזכויות והחירויות והערכים שמגדירים את החברות הליברליות והדמוקרטיות שלנו במשך יותר מ־70 שנה". הוא הוסיף כי טראמפ, כמו ויקטור אורבן בהונגריה ומתאו סלביני באיטליה, משתמש ב"אותן מליצות של הפשיסטים של המאה ה־20 כדי להשיג תמיכה, אבל עם שיטות נבזיות יותר כדי להעביר את המסר".