"אסיה הייתה בחורה שעזרה תמיד. לבה היה תמיד עם החלשים, עם האנשים הזקוקים לעזרה". כך, תיאר אתמול שלום את אחותו אסיה שם טוב זכריה, שנפטרה בפתאומיות בשבוע שעבר. משפחתה בחרה לתרום את איבריה כדי להציל חיים של אחרים. "זה מה שהיא הייתה רוצה". 
 
אסיה (39) מכרמיאל ילדה בת לפני כחמישה חודשים. היא הותירה אחריה שלושה ילדים, בהם בת 6 ובן 4, בעל, שני הורים, שתי אחיות ושני אחים. לאחר מותה, איבריה הושתלו בארבעה חולים. כבד הושתל בגבר כבן 40 בבית החולים בילינסון, שתי ריאות באישה בת 31, גם כן בבילינסון וכליה באישה בת 61 גם היא בבילינסון. כליה נוספת הושתלה בגבר בן 23 בהדסה עין כרם. כמו כן, מסתמי הלב שלה יעברו לשימור בבנק ייעודי, והקרניות יושתלו בימים הקרובים.
 
בשבוע שעבר, חשה אסיה ברע והתקשרה לבעלה, שיצא מעבודתו. הוא הגיע תוך דקות ספורות ומצא אותה מעולפת במיטה, כשתינוקה לצדה. היא הובהלה למרכז הרפואי לגליל שבנהריה, שם נלחמו הרופאים על חייה, עד שלבסוף נקבע כי מתה מוות מוחי נשימתי. אחיה שלום ובני משפחתה ביקשו לתרום את איבריה ולהציל חיים. 
 

"אסיה הייתה בחורה חזקה ובריאה מאוד. ראיתי אותה שמונה שעות לפני שזה קרה. זה היה כמו פצצת אטום ביום בהיר", תיאר אתמול אחיה שלום. "גם כשכבר נקבע מוות מוחי ביקשנו להמשיך עם התרופות עוד יומיים, כדי שהאחיות והאחייניות שהגיעו מחו"ל יספיקו להיפרד ממנה. למעשה, חתמתי על תעודת הפטירה כשעוד הייתה בחיים.
 
"רק בדיעבד הבנתי את גודל המעשה, כשהבנו שבזכות התרומה הצלנו חיים. המוח שלה לא עבד, אבל כל השאר כן. הילדים שהיא השאירה יידעו יום אחד שבמותה אמם הצילה חיים, וזה יסב להם גאווה. תרומת איברים זה דבר מאוד חשוב, ואני מקווה שזה יגביר את המודעות אצל הרבה אנשים, ושעוד אנשים ימשיכו בדרך הזאת. כך יינצלו חייהם של רבים".