הבכיר הצפון קוריאני "קם לתחייה". סוכנות הידיעות הרשמית KCNA דיווחה כי הנציג הבכיר של קים ג'ונג און לשיחות הגרעין עם ארצות הברית, קים יונג צ'ול, נראה בחברתו של שליט המדינה. מטרת הפרסום היתה להזים דיווחים בתקשורת בקוריאה הדרומית על כך שהוא נשלח למחנה עבודה וחינוך מחדש. הבכיר במשטר בפיונגיאנג תואר בדיווח כ"אדם העישירי מתוך קבוצה של 12 בכירים שליוו את קים ג'וןג און ואת אשתו להופעה של של נשות קציני צבא. 

 
צ'ול הביל את צוות המשא ומתן לשיחות עם ארצות הברית והיה למעשה מקבילו של מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו. כזכור, השיחות הסתיימו ללא הסכם לארח שקים וטראמפם לא הגיעו להבנות בפסגה שנערכה בהאנוי.
 
אתמול נשאל פומפאו אם היה לו קשר עם צ'ול או קוריאה הצפונית באופן כללי. הוא סירב להשיב ואמר כי "אנחנו מנהלים את המגעים שלנו בפרטיות". בחודש שעבר הוא התייחס בראיון לדיווחים על שינויים בצוות המו"מ הצפון קוריאני ואמר כי נראה שראש הצוות העתידי יהיה מישהו אחר, "אבל אנחנו לא יודעים בוודאות". פומפאו הוסיך כי "בדיוק כמו הנשיא טראמפ בוחר מי יישא וייתן בשמו, כך גם קים יחליט מי ייצג אותו". 

קים יונג צ'ול יושב לא הרחק מקים ג'ונג און. צילום: KCNA
קים יונג צ'ול יושב לא הרחק מקים ג'ונג און. צילום: KCNA
 
באפריל אמר מחוקק דרום קוריאני כי צ'ול הועבר מתפקידו ונושל ממעמדו במפלגה, לאחר שהוטלה עליו האחריות לכישלון המשא ומתן. מומחים אמרו כי המהלך עושי לאפשר לנושאים ונותנים אחרים לתפוס את קדמת הבמה. צ'ול גם לא ליווה את קים לפסגה שנערכה בוולדיווסטוק עם נשיא רוסיה פוטין. 

באותו דיווח נטען שקים הוציא להורג את השליח הצפון קוריאני לארצות הברית, קים היוק צ'ול, אולם אין לכך אישור נוסף. הונג מין, חוקר בכיר במכון קוריאה לאיחוד לאומי, אמר כי "קשה מאוד מלאשר את הטיהורים או  ההזזות בצמרת הצפון קוריאנית".