הצבא הגרמני סיים את התרגיל השנתי שלו בביצוע ירי של טילי ספייק של חברת "רפאל" (אשר מכונים גם MELLS בגרמניה וגיל בצה"ל). התרגיל התרחש בימים האחרונים של החורף בגרמניה, תחת תנאי מזג אוויר קשים וכלל ירי של 54 טילי SPIKE LR על ידי כוונים גרמניים אשר שיגרו את הטילים מהמשגרים החדשים של משפחת טילי הספייק המכונים גם משגר אחוד (ICLU) וזאת מאחר והם מכילים מספר רב של סנסורים ויכולות.





במהלך התרגיל, צוותים גרמנים שיגרו את הטילים במגוון תרחישי ירי מורכבים, לרבות בירי במצבי BLOS (ירי לעבר מטרה מוסתרת), תרחישי מעבר מטרות בזמן אמת-לאחר שיגורו, ירי בחשיכה מוחלטת באמצעות מוד תרמי IR (אינפרה-אדום) ואת לצד תרגולי ירי ביום תחת תנאי מזג אוויר מורכבים הכוללים רוחות וגשמים חזקים. המשגרים והכוונים הפגינו 100% הצלחה, כאשר כל 54 טילי הספייק ששוגרו פגעו פגיעות מדויקות במטרה. יצוין, כי טיל SPIKE LR (גיל) מצויד ביכולת מעוף במסלול קשתי, המאפשר פגיעה בזווית חדה במטרות גלויות ונסתרות.



משפחת טילי הספייק מתוצרת רפאל, הם טילים אלקטרו-אופטיים, טקטיים ומדויקים הנמצאים בשימוש מבצעי נרחב על-ידי צה"ל וצבאות רבים בעולם. הספייק ניתן לשיגור ממגוון פלטפורמות יבשתיות, אוויריות וימיות, לטווחים של עד 30 ק"מ. טילי הספייק מתאימים לשימוש ביום/לילה וכנגד מגוון רחב של מטרות. עד היום מכרה "רפאל" למעלה מ-30,000 טילים ממשפחת ספייק ל-31 מדינות. 



ירי טיל ספייק בתרגיל של צבא גרמניה. צילום: "רפאל"
ירי טיל ספייק בתרגיל של צבא גרמניה. צילום: "רפאל"


"משפחת טילי הספייק הוכיחה את יכולותיה כמערכת איכותית ואמינה שנבחרה על ידי 18 מדינות החברות באיחוד האירופי ובנאט"ו, זאת בנוסף ל-13 מדינות נוספות בעולם", כך אמר היום משה אלעזר, סמנכ"ל בכיר וראש-חטיבת יבשה וים ברפאל. "אחד מהיתרונות של הספייק הוא התפוצה הרחבה שלו. ההדדיות בין המדינות המשתמשות אשר יכולות לתמוך אחת בשנייה באספקת טילים הדדית בעת משבר או פלישה מהווה גורם מפתח הן מבחינה טקטית והן מבחינה כלכלית".