עייפים? עובדים קשה? נעזרים בקפה כדי לשמור על ערנות? עכשיו תוכלו לישון טוב יותר: יתכן ששתיית קפה אינה מזיקה ללב כפי שנחשב עד כה - כך עולה ממחקר חדש שמתפרסם היום (שני) בבריטניה.

מדענים באוניברסיטת קווין מרי בלונדון מטילים ספק במידע הקיים ברפואה, לפיו שתייה מרובה של קפה מביאה לקשיות עורקים, אשר מגבירה את הסיכון להתקפי לב ולשבץ. מדובר בגורם המוות מספר אחת ומספר חמש בארצות הברית והתגלית הזאת נוגעת למאות מיליוני בני אדם בעולם, אשר לוגמים קפה מדי יום.

המחקר כללי 8,412 נחקרים בוגרים, אשר עברו MRI ובדיקות נוספות, שמטרתן לבחון את ההשתנות בנפח הדם. המשתתפים נשאלו כמה כוסות קפה הם צורכים ונחלקו לשלוש קבוצות: אלה שאינם שותים קפה כלל; אלה ששותים בין כוס אחת לשלוש כוסות ואלה ששותים יותר משלוש כוסות קפה ביום. החוקרים תיעדו גם מידע אישי לגבי המשתתפים, כמו גיל, מוצא, משקל, אורח חיים ומצב בריאותי.

לב, אילוסטרציה. צילום: אינג אימג'
לב, אילוסטרציה. צילום: אינג אימג'

תוצאות המחקר היו מפתיעות: אפילו צריכה של 25 כוסות קפה ביום לא הצביעו על בעיה כלשהי בעורקים. ממצא מעניין נוסף הראה כי מעשנים כבדים וצרכני אלכוהול, היו גם צרכנים כבדים של קפה. ממצאי המחקר הוצגו לראשונה היום בכנס השנתי של האגודה הבריטית לרפואת הלב וכלי הדם.

"על אף הפופולריות הרבה של קפה בעולם, מחקרים רבים פוגעים ביכולת של הציבור ליהנות ממנו", אמר אחד ממחברי המחקר, קנת' פאנג. "המחקר שלנו מחדש בכך שהוא מראה כי שתיית קפה אינה מזיקה כפי שסברו עד כה".