מאז ההכרזה על בחירות נוספות, שכבר זכו לכינוי "בחירות 2019 - מועד ב'", גוברים הקולות במפלגת העבודה לפריימריז על ראשות המפלגה. היום (שני) נמסר כי ועידת העבודה תתכנס בשבוע הבא ביום רביעי לאישור הליך הבחירות לראשות המפלגה, וח"כ סתיו שפיר אמרה בראיון לחדשות 13 כי "במידה ויתקיימו פריימריז פתוחים לכל ישראלי וישראלית שמרגישים שהם חלק מהמחנה הדמוקרטי, אני בהחלט אתמודד".



לדבריה, "פריימריז במפלגת העבודה הם הכרחיים. המפלגה חייבת לקום מהמשבר העמוק ולבנות עצמה מחדש, צריך להקים אותה בחזרה לחיים. אם לא יהיו פריימריז, ייבחר יושב ראש בין מקורבים בדלתות סגורות. אני עומדת על כך שהפריימריז האלה יתקיימו. אין אופציה אחרת. המפלגה חייבת להכריז על דרך חדשה ולעמוד בחזית להצלת הדמוקרטיה הישראלית".

לאחר מכן, תקפה את התנהלות המפלגה בשנים האחרונות, וטענה כי "נמצא מעלינו דור של הנהגה שהכשיל אותנו, שנבהל מהימין, שפחד ואפשר כל פעם לימין הקיצוני להשתלט על כל מוקדי הכוח - המשפט, התקשורת, הכנסת. כל מקום בעל חשיבות במדינה. חייבים לעצור את זה, הגיע הזמן לדור חדש שלא מפחד ולא מוכן לשבת ולשחק משחקים ולסגור קומבינות ודילים עם הימין הקיצוני, אלא בא לשנות את מה שקורה כאן".


לא מצליחים לראות את הסרטון? צפו באתר המותאם

באשר לדברים שאמר הבוקר ב-103FM יו"ר המפלגה, אבי גבאי, לפיהם שפיר דנה עמו בזמן המו"מ עם נתניהו על כניסה לממשלה על אילו דברים נוספים המפלגה צריכה לדרוש ולא התנגדה, אמרה שפיר כי "אני לא ביקשתי, לא אבקש ולא אשב לעולם סביב שולחן הממשלה של נתניהו, אדם מושחת וחשוד בשוחד, שמנסה לחסל את הדמוקרטיה הישראלית. זה שקר מוחלט של אבי גבאי, שגם אמר שלא ייכנס למו"מ עם נתניהו על כניסה לממשלה. צר לי שככה הדברים מתנהלים".
בסיום, טענה כי "היריבים הפוליטיים שלנו נמצאים בימין, מבקשים מדינת הלכה ורוצים להפוך את מערכת החינוך לכזו שעושה שטיפת מוח לילדים".