יהדות התורה העלתה במשא ומתן עם הליכוד דרישה, שהוכנסה אחר כך להסכמים הקואליציוניים, לפיה יבוטל איסור ההפרדה בין גברים לנשים במקומות ציבוריים, כך דווח הערב (שני) ב"כאן 11". על פי הדיווח, הליכוד הסכים לאותה הדרישה, שנוגעת בנקודה מאוד רגישה בציבור. כאמור בטיוטת ההסכמים הקואליציוניים נכתב: "בתוך 90 ימים, הממשלה תתקן את החוק, באופן שיהיה ניתן לאפשר מתן שירותים ציבוריים, לימודים, אירועים וכיו"ב באופן נפרד לגברים ולנשים, הפרדה זו, לא תהווה אפליה לפי החוק".
עוד נכתב: "כמו כן, תבוטל האופציה בחוק להגשת תביעה אזרחית ללא הוכחת נזק או תובעה ייצוגית בגין הפרדה על רקע דתי". בליכוד הכחישו את הפרסום ומסרו בתגובה: "לא היה שום סיכום עם המפלגות החרדיות על ביטול ההפרדה בין גברים לנשים באירועים ציבוריים".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "‏היום קיבלנו הוכחה נוספת לכך שהליכוד, בניצוחו של רה"מ נתניהו, נכנעה לכל דרישות החרדים במו"מ הקואליציוני. ביטול איסור ההפרדה בין נשים לגברים זהו צעד נוסף בדרך להפיכת מדינת ישראל למדינת הלכה. "ישראל ביתנו" לא תתן לכך יד ונלחם בכל הכוח כדי למנוע זאת".
חברת הכנסת יעל גרמן (כחול לבן) התייחסה בטוויטר לפרסומים וכתבה כי "החלטת ממשלה 1526 ממרץ 2014, קבעה איסור על הדרת נשים והטילה על השרים ליישם זאת. בבריאות, ברווחה, בחינוך בשרותי הדת ועוד. לא יאומן שלאחר חמש שנים, אותו ראש ממשלה חותם על הסכם קואליציוני המאפשר הדרת נשים. לאן אנחנו צועדים?".

אורי קידר, מנכ״ל ישראל חופשית: "עוד לא עבר שבוע מיום ההכרזה על הבחירות המחודשות וכבר אנחנו נחשפים לעוד ועוד מהממשלה שיכולה הייתה לקום כאן. נתניהו אומר שלא תהיה מדינת הלכה? לפי דברי שר המשפטים המיועד סמוטריץ' ועל פי טיוטת ההסכמים הקואליציונים עם החרדים אנחנו קרובים מאי פעם. זה הזמן להתעורר".

כזכור, סוגיית ההפרדה המגדרית עלתה לא פעם לכותרות, בין היתר בהקשר של לימודים אקדמיים נפרדים וכן אירועים המתקיימים בהפרדה. בין היתר בשנה שעברה התעוררה סערה סביב אירוע "משיח בכיכר" של חסידות חב"ד, שהתקיים בכיכר רבין בהפרדה מגדרית, עם מחיצה. עשרות בני אדם הגיעו בערב האירוע לכיכר, כדי להפגין נגד ההפרדה, זאת לאחר ששופט בית המשפט המחוזי בתל אביב קובי ורדי פסק כי האירוע יתקיים.
ההחלטה התקבלה לאחר שעיריית תל אביב הודיעה למארגני האירוע כי היא מסרבת לאפשר את קיומו, עקב התנגדותה לאירועים בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי של העירייה, גם אם הם מופקים במימון פרטי. מחוץ למתחם הוצבו שוטרי יס"מ. עשרות פעילים של מרצ, ישראל חופשית וארגונים חילוניים דרשו להיכנס לתוך המתחם בו שהו באי הכנס, אך השוטרים מנעו את כניסתם. המפגינים צעקו: "מדינת משטרה, מדינת הפרדה".