ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שוקל ברצינות לשוב לזירה הפוליטית ולרוץ בראש רשימה עצמאית, כך דווח הערב (שני) בחדשות 12. לפי הדיווח, בימים האחרונים קיבלו חברי כנסת במפלגת העבודה טלפונים והפצרות לשקול למנות אותו ליו"ר זמני לשנה בלבד, אך נראה שמהלך זה ייתקל בקשיים.



בשל כך, מתחזקת האופציה העצמאית, אותה כאמור בוחן כעת ברק ברצינות רבה. כזכור, רה"מ לשעבר פרש מהחיים הציבורים בשנת 2013, וסיים קדנציה ארוכה בתור שר ביטחון בממשלת נתניהו. במהלך קדנציה זו, התפצל ממפלגת העבודה שבראשה עמד על רקע חילוקי דעות עם חבריה, והקים את סיעת "העצמאות".



ברק לא מסר תגובה לידיעה.

נתניהו. המתנגד הבולט יתמודד נגדו? צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


מוקדם יותר, מסרה מפלגת העבודה כי היו"ר אבי גבאי שוחח הבוקר עם האלוף במיל' יאיר גולן ועדכן אותו על לוחות הזמנים של הבחירות לראשות מפלגת העבודה. גבאי עדכן את גולן על כך שלמרות שאינו חבר מפלגה, הנהלת המפלגה יכולה לאפשר לו להתמודד על ראשות המפלגה במידה וירצה לעשות כן.

בפברואר האחרון, בזמן מערכת הבחירות לכנסת ה-21 שכבר הספיקה להתפזר, נחשף כי ברק עמד מאחורי קמפיין החוצות האגרסיבי שקרא לאיחוד במרכז שמאל. מי שהפעיל את הקמפיין הייתה תנועת "אחריות לאומית", המנוהלת על ידי איש סודו של ברק, עו"ד אושי אלמליח, שהיה גם מנכ"ל מפלגת העצמאות של ברק. יש לציין, כי עם ההכרזה על מערכת הבחירות ואף לפניה, קרא ברק לאחד כוחות בגוש המרכז-שמאל, אולם לא הודה כי הוא עומד מאחורי הקמפיין. 
 
על פי הפרסום, ברגע שראשי מפלגות "יש עתיד" ו"חוסן לישראל-תל"ם" הגיעו להסכם על ריצה משותפת תחת רשימת "כחול לבן", שיגר אלמליח הוראה לחדול מהקמפיין על מנת שלא לעבור על חוק מימון מפלגות. 
 

ראש הממשלה לשעבר נחשב לאחד המתנגדים הבולטים ביותר של זה הנוכחי, בנימין נתניהו, ומרבה לבקר אותו על צעדיו ותיקיו הפליליים. לא פעם, מעוררים דבריו של ברק ביקורת עזה בעקבות השימוש ברטוריקה חריפה נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ואף נגד נתניהו עצמו.