דבר אחד ברור: אביגדור ליברמן הציל את ישראל מממשלה רעה מאוד, ממשלת ליצמן ודרעי מצד אחד, וממשלת סמוטריץ' ובן־גביר מצד שני, וגם ממנו עצמו, ליברמן, כשר ביטחון נטול השגחת ביבי, שרוצה הכרעה ולא הסדרה (אבל אולי דווקא הסדרה עדיפה במקרה זה), ומאיים על כולנו למעשה בשפך דם בלתי אחראי, בנוסף לדרישתו חסרת הרגישות לפינוי אל־אחמר עכשיו, ולדרישתו לגזר דין מוות למחבלים עכשיו (אבל למה לא לרוצחי זוועה יהודים מסוג האב שרצח את רוב בני משפחתו, אשתו וילדיו?). 
 
אכן, גם מעצמו ומהתלהמויותיו שחרר אותנו ליברמן (למרות שעשה לפחות מעשה חשוב ועצמאי אחד כשר ביטחון, כשמינה את אביב כוכבי לרמטכ"ל). אבל כמובן, מה שבולט וחשוב יותר מכל בהתנהלותו האמיצה מאוד, הגיבורית ממש, הוא העמידה מול החרדים. על כך ראוי ליברמן לצל"ש בתולדות ישראל.
 
הפטור הגורף שקיבלו רוב החרדים מגיוס, כולל חוק הגיוס הרופס ככתבו וכלשונו, הוא לא רק עניין בלתי מוסרי, אלא גם בלתי יהודי העומד בניגוד חמור לתורה. התורה מכירה רק בשוויון מוחלט בנטל, כדאי שנזכור את זה, בעיקר ערב שבועות. הנה דוגמה אחת מתוך ספר "במדבר", בפרק ל"ב, כשבני ישראל עומדים לחצות את הירדן בדרכם לכבוש את הארץ, ובני שבט ראובן וגד מבקשים ממשה להתנחל בעבר הירדן הפורה, ועל כך עונה להם משה בחומרה: "האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה"?! זה לא יעלה על הדעת, ולכן הסיכום הוא שבני שבט ראובן וגד יילחמו עם אחיהם לכבוש את הארץ, ורק אז יחזרו להתיישב בעבר הירדן. הרי זה הא"ב של המוסר האלוהי והאנושי, אלא שהחרדים כופרים בו, בניגוד מוחלט לדברי משה וה'. לכן חוק הגיוס צריך להתבטל וצריך להתקיים שוויון מוחלט בנטל, והחרדים ורבניהם צריכים להיות הראשונים שיבינו את זה. 
 

ברור, זה לא יקרה, הרי העדה החרדית תנסה לשמור על נכסיה – כלומר, על עדרי המצביעים שלה, שאנחנו מקיימים על חשבון הדם והכסף שלנו. והרי החרדים פוגעים באופן חמור בחיינו ובאחוות עם ישראל, הרבה מעבר לחוק הגיוס. בין השאר, באמצעות משרד הפנים, פוגעים אנושות בעלייה לישראל, מעבירים עד דכא עולים חדשים בדיקות די־אן־איי להוכחת יהדותם, מעליבים את אחינו הרפורמים, רוב מניינה של יהדות ארצות הברית הנפלאה, ומייבשים את הפלשמורה שנים ארוכות, בלי להעלותם לארץ. 
 
לכן, אחרי מעשה הגבורה שעשה, ליברמן צריך לפנות למאגרי הקולות הטבעיים שלו. אני מזהה כמה מאגרים כאלה: 1. מאגר קולות יש עתיד (כי הוא לקח את המושכות האנטי־חרדיות מלפיד, שבכלל מנסים לדחוק אותו עכשיו מכחול לבן, כדי להתחנף לחרדים); 2. מאגר קולות המצביעים החופשיים בליכוד; 3. מאגר קולות יהודי רוסיה ואתיופיה ושאר התפוצות, שמשרד הפנים מענה אותם שנים ארוכות; 4. מאגר קולות העבודה וכחלון (כי שניהם מחקו את עצמם במהלכיהם האחרונים, ובינתיים התייצב ליברמן בראש חזית המאבק למען הזקנים העניים); 5. מאגר קולות תושבי עוטף עזה (שמאסו בהשלמה המתמשכת עם טרור הבלונים); 6. מאגר הקולות הימניים בכחול לבן, מיעלון עד הנדל והאוזר, שנרתעו מהחיבור לטיבי ולאיימן עודה בהפגנת המוזיאון. בקיצור, ליברמן יכול ללכת עכשיו על כל הקופה.