ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אין פער משמעותי בין רמת התמיכה בישראל שמפגינים הדמוקרטים לבין זו של הרפובליקנים", כך פורסם הבוקר (שלישי) בג'רוזלם פוסט. על פי הפרסום, הדברים נאמרו במהלך שיחה שקיים עם דיוויד האריס, מנכ"ל הוועד היהודי אמריקאי, שהתקיימה ב-10 במאי ושודרה במהלך הפורום העולמי של הארגון. נתניהו הסביר במהלכה כי "בהתבסס על רמת ההיכרות שלי עם שתי המפלגות, אין ביניהן הבדל גדול בכל הנוגע לנושאים הללו". 
הוא התייחס למפלגה הדמוקרטית ואמר: "חברי המפלגה שאני מכיר הם תומכים נאמנים של ישראל ואני מקווה שזה יישאר כך". לדבריו, שינוי בדבר ידאיג אותנו. "אני חושב שעל כולם להיות מודאגים משינוי כזה, במידה וזה יקרה". בהמשך דבריו הדגיש ראש הממשלה כי "בכל הסכם עתידי עם שייחתם עם הפלסטינים, ישראל צריכה להיות אחראית על הביטחון באזור יהודה ושומרון". נתניהו הסביר כי "מדובר בשטח בגודל של כ-64 קילומטרים, שזה הגודל של חלק מוושינגטון". 
שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר התייחס לפער בין המפלגות השונות בארצות הברית. הוא אמר בשיחה עם האריס כי "יש פער של 40 שנה בתמיכה בין הרפובליקנים והדמוקרטים". לדבריו, הפער גדל מ-20 עד 30 אחוזים בשני העשורים הראשונים לקיום המדינה, ל-45 אחוזים כיום. עם זאת, הוא הדגיש כי "הפער ברמת התמיכה לא נמצא כעת בשיא של כל הזמנים, אשר התרחש במהלך מלחמת המפרץ בשנת 1991". דרמר הוסיף כי "הגידול בפער בין רמת התמיכה בין המפלגות אינו נובע מירידה ברמת התמיכה של הדמוקרטים, אלא מעלייה משמעותית בקרב הרפובליקנים".

דרמר התייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ומתח ביקורת על אופן הסיקור התקשורתי של ישראל, במיוחד ב"ניו יורק טיימס". "אני חושב שהם עושים עבודה טובה בדמוניזציה של ישראל שבוע אחר שבוע", אמר, "זו בעיה רצינית". הוא המשיך והזכיר את הקריקטורה האנטישמית שפורסמה בעיתון בחודש שעבר - "בעיתון כתבו כי רק אדם אחד ראה אותה, וכך היא עברה בין השורות". השגריר ציין כי "למחרת פרסום הקריקטורה, פורסם מאמר המערכת הטוב ביותר שנכתב שם בשני העשורים האחרונים, וכך למעשה הם ירדו נמוך יותר, כאשר טענו שהם היו תמיד תומכי ישראל נלהבים". 
"כאשר עושים דמוניזציה לישראל, לוקחים את כל התופעות השליליות בחברה שלנו ומציבים אותן בעמודה הראשון של העיתון", הסביר השגריר, "הדבר מתחיל להשפיע על ההשקפות של הקוראים, כאשר מדובר בהחלטה של עורכים". הוא הוסיף: "כמה מעורכי העיתון החליטו, במהלך הדיונים על הסכם הגרעין עם איראן, להדגיש בצהוב את חברי הקונגרס היהודים שהתנגדו להסכם. כמה עורכים ראו את זה? האם רק העורך שעבד באותו הלילה?". לדבריו, הם ממשיכים במאמצי דמוניזציה למדינה היהודית. 
השגריר הסביר כי הוא מוטרד "מההשפעה של הפרסומים על החברה האמריקאית כולה". הוא ציין כי "יש כאלו שבאמת מאמינים שהדבר לא צפוי להשפיע על האנטישמיות בארצות הברית, הם מתבדחים בנוגע לנושא". דרמר הוסיף: "הפרסומים מבקשים ממנהיגים פוליטיים להיזהר ברטוריקה שלהם, כי גם אם לא בצורה ישירה, כך הם תורמים לאקלים שבו דברים רעים עלולים להתרחש". השגריר הישראלי סיכם: "מערכת הניו יורק טיימס צריכה להסתכל במראה ולחשוב - האם הם תרמו לדמוניזציה של המדינה היהודית והעם היהודי?".