משקפי השמש MFI MARINE, של הייבואנית Barcom, כוללים פטנט ייחודי שעניין אותי במיוחד - מצלמת וידאו עם כרטיס זיכרון. כרוכב אופנוע, שמצא עצמו לא פעם שרוע על הכביש בנסיבות מגוונות, כמו מונית שלא עצרה בעצור ופגעה בי, החלקה על כתם שמן ועוד, המוצר הזה נראה לי ככמעט חובה. כפי שניתן לראות בחלק מכבישי ישראל, רוכבים רבים בוחרים להתקין על הקסדות שלהם מצלמות שונות, בעוד שהמצלמה על משקפי השמש לא דורשת התקנה כלשהי. הייבואן הוסיף כי המשקפיים מתאימים לעוד פעילויות, כולל בים, מאחר שהם מוגנים מנזקי מים. 
אחרי הטענה קצרה, יצאתי לשגרת יומי. חבשתי את הקסדה, הרכבתי את המשקפיים ויצאתי לדרך. כאן נתקלתי בבעיה עם המשקפיים, שייתכן שהיא קשורה לראש שלי או לגודל הקסדה שבה אני משתמש (קסדה מלאה) ואחרי זמן לא רב התחיל לי כאב שנבע מלחץ של הידיות העבות יחסית - בכל זאת מותקן עליהן מנגנון של צילום. הכאבים בצידי הראש ובעיקר מאחורי האוזניים, אילצו אותי לוותר על המשך הרכיבה איתם. 

עם זאת, כאשר רכבתי על אופניים באותו היום, עם קסדה צנועה יותר, המשקפיים לא הפריעו כלל. הם היו נוחים מאוד ועשו את העבודה מעולה מבחינת ההגנה מהשמש. גם בנסיעה ברכב נהנתי מהמשקפיים, כשהנסיעה כולה צולמה. איכות הצילום היא ברזולוציה גבוהה, 1440*1080 פיקסלים בפורמט AVI וצמצם של 5 מגה. באור יום איכות הווידאו היא מצוינת, במקומות חשוכים יותר היא מעט פחות טובה, אבל עדיין מספקת. גם איכות השמע טובה. הצילום נשמר בכרטיס מיקרו SD מובנה עם זיכרון בנפח שמונה ג'יגה, המאפשר שמירה של עד כ-90 דק' צילום. מכובד. ההעברה למחשב היא די פשוטה, באמצעות חיבור USB שמגיע עם הערכה. 
לרוכבי דו גלגלי יש חסרון עם משקפיים אלו, שכן לא ניתן להשתמש בהם בלילה (בכל זאת, משקפי שמש) וכל 90 דק' צריך לפנות את הסרטונים למחשב או למחוק אותם, כך שהם לא פרטנר מושלם למרחקים ארוכים. עם זאת, העוסקים בספורט אתגרי ייהנו מהמוצר, וכך גם אלה המעוניינים לצלם שיחות או עסקאות שונות מבלי להגיע עם ציוד צילום. המצלמה מוצנעת והמוצר מודרני ונאה, כך שקשה לתאר שמצלמה די משוכללת מורכבת בו. 
את המשקפיים ניתן לרכוש באתר החברה ובכל חנויות האקסטרים וחנויות ורשתות התקשורת והסלולר והעלות לצרכן היא 990 שקלים