בעולם של היום, כמעט כולם מכירים את טרנד הקניות באינטרנט בעיקר מאתרים מחו"ל כמו עלי-אקספרס. גם אם נרצה להזמין מהם רהיטים בוודאי שיתאפשר לנו, אך הדבר נעשה מסובך כאשר עניין המשלוח "נכנס" ובכך מייקר לנו את הקנייה שהייתה אמורה להיות זולה ליקרה מאוד. ישנם מוצרים שמשקלם וגודלם מאוד זעיר (כמו לדוגמה: מגן מסך לטלפון סלולארי) ולכן עבורם ניתן אפילו לקבל משלוח חינם. אך כשמדובר ברהיטים, הדבר ממש אינו כך. לכן, אם נרצה לרכוש רהיטים באינטרנט, הפיתרון שעולה הנו רכישה מאתרי ריהוט ישראליים, ולאחר רפרוף קטן ברשת, גילינו שיש המון כאלה וההיצע גדול, מרשים ומסודר.



בשנים האחרונות רשתות הרהיטים בארצנו הבינו שהקמת חנות אינטרנטית חשובה לא פחות מהקמת עוד סניף נוסף באחד מחלקי הארץ, ולכן בעקבות כך לאחרונה ניתן לראות עלייה חדה בכמות חנויות הרהיטים המקוונות. כמו כן, כמעט בכל רשת חברתית, מנוע חיפוש או אתר ניתן לראות פרסומות של עסקים בכלל ורהיטים בפרט, אין ספק שכיום האינטרנט הוא אמצעי פרסום חשוב מאוד לבעלי העסקים. "כלי הפרסום של גוגל, פייסבוק ושאר הפלטפורמות יכולים לעזור לכל עסק בתחום הריהוט, לקדם ולחשוף את האתר שלו לקהל יעד מדויק ורלוונטי ובכך לשפר משמעותית את ההכנסות מהחנות האינטרנטית שלו", אומר לנו אלעד בן משה מחברת ב.מ. טיב העץ בע"מ המתמחה ביבוא ושיווק של כסאות בר בסיטונאות ובנוסף לכך, מפעילה חנות אינטרנטית של כסאות ופינות אוכל ליחידים.



איתור אתרים ישראליים המציעים רכישה אינטרנטית הוא תהליך מאוד פשוט. בעזרת חיפוש מהיר במנועי החיפוש ניתן להגיע למגוון אתרי ריהוט שונים המציעים רכישה אינטרנטית באתרם. בנוסף לכך, באמצעות שימוש ברשתות החברתיות ניתן להגיע לדפים של חברות ועסקים מתחום הריהוט ובהם ניתן לצפות בפרסומים עדכניים, קטלוג ותמונות של מזנונים, ארונות, שידות, כסאות, פינות אוכל ורהיטים נוספים אשר הם מציעים לרכישה. אנו בוודאי הגענו למסקנה שהקמת חנות אונליין משתלמת מאוד לחברות ועסקי הריהוט, אך האם זה משתלם לנו הלקוחות? מיד נגלה.

עיצוב פנים: Vered Folkman
עיצוב פנים: Vered Folkman


יתרונות וחסרונות בקניית רהיטים אונליין


עבור אנשים רבים, האפשרות לרכוש רהיטים מחנות מקוונת מהווה יתרון משמעותי. ראשית, בדרך זו הם יכולים להתרשם מקטלוג הרהיטים וטווח המחירים בכל עת ובקצב שמתאים להם. הם לא כבולים לשעות הפעילות של החנות או לצורך של אנשי מכירות לכוון אותם דווקא לרהיט מסוים בשל שיקולים של עמלות או סיבות אחרות.



שנית, בדרך זו ניתן לקנות רהיטים גם מחנות מרוחקת ולא להסתפק בהיצע של חנויות ריהוט ועיצוב הבית הממוקמות בקרבת אזור המגורים. כך מגדילים את אפשרויות הבחירה וגם חוסכים זמן על נסיעות ממושכות.



עם זאת, לרכישה אונליין יש גם חסרונות. לא תמיד ניתן להתרשם בצורה אמתית מן התמונות באתר ולהבין כיצד ייראה הרהיט בביתכם והאם הוא מתאים. לעתים, בעלי האתר מעלים תמונות חד ממדיות של הרהיטים מזווית אחת או להחסיר מידע. חיסרון נוסף הוא שבקנייה מקוונת לא עומדים לרשותכם צוות אנשי מקצוע בעלי הבנה בעולם עיצוב פנים, אשר יכולים לסייע לכם בבחירת רהיט בודד או מערכת שלמה כמו למשל, סלונים, מזנונים ושולחנות סלון שדורשים התאמה ביניהם. אל תשכחו שאם לרהיטים הנוכחיים שלכם יש "פוטנציאל" לעבור שינוי מרענן , תמיד ניתן לבצע חידוש שלהם ולקבל מראה מרענן עבורם.



מדריך מקוצר לרכישת ריהוט ברשת


אם בכל זאת החלטתם לקנות רהיטים דרך אתר אינטרנט, כדאי שתעשו זאת בצורה חכמה. לשם כך תוכלו להיעזר ברשימת טיפים כלליים ובהמלצות נקודתיות לרכישת פריטים כמו כסאות בר ופינות אוכל.



5 טיפים כלליים שיעשו לכם סדר


הטיפ הראשון הוא לרכוש אך ורק מאתר אמין, המציע צורת תשלום מאובטחת ומוקד שירות אנושי במידת הצורך.



הטיפ השני הוא לוודא שהרהיטים מגיעים עם תעודת אחריות ולשים לב מה היא כוללת.



הטיפ השלישי הוא לקרוא היטב את מדיניות ההחלפה, החזרה וביטול עסקאות, אשר בדרך כלל מופיעים באתר.



הטיפ הרביעי הוא לבדוק האם יש לאתר גם חנות פרונטלית באזור בו אתם גרים או עובדים. כך תוכלו לבקר בגלריה ולהתרשם בעין מן המוצרים השונים. לאחר מכן, תוכלו לקחת זמן כדי להתלבט ולבדוק ואם תחליטו לקנות, תוכלו להמשיך את העסקה דרך האתר.



הטיפ החמישי מיועד למי שמחפש רהיטים ייחודיים בסגנון מסוים. במקרים רבים, החנויות המקוונות מציעות קטלוג מצומצם וחד גוני של רהיטים ודגמים אחידים. לכן זה פחות מתאים לאוהבים סגנון עיצוב ייחודי או דגמים מקוריים. אם אתם מחפשים רהיט מסוים, או שאתם רוצים לברר לגבי התאמה אישית של ייצור רהיט כמו לדוגמה, סלון פינתי באורך מסוים, כדאי לחפש חנות אינטרנט אשר מתמחה בשירות מסוג זה.



כעת, כשאתם מצוידים בחמישה טיפים כלליים, נעבור להתמקד ברכישה אינטרנטית של פריטים ספציפיים, כגון פינות אוכל וכסאות בר עם תקווה שזה לא יגרום לכם להתמכר לקניות באינטרנט.


עיצוב פנים: Shulamit Dezak
עיצוב פנים: Shulamit Dezak


נקודות חשובות בקניית פינות אוכל אונליין


בקניית פינת אוכל דרך אתר אינטרנט של חברת רהיטים, יש מספר נקודות שחשוב לבדוק:



מידות השולחן – לחצו על הדגם שאהבתם וחפשו נתונים אודות מידות השולחן. חברת רהיטים מקצועית ורצינית, תציג לצד כל דגם נתונים כמו גובה, רוחב ואורך. בדקו האם השולחן נפתח ולאיזה גודל. לאחר מכן וודאו שהמידות תואמות לפינת האוכל שבביתכם, כדי שלא יהיו הפתעות לא נעימות.




צורת השולחן – העדיפו אתרים המעלים תמונות דו או תלת ממדיות של השולחן, כדי שתוכלו להתרשם מצורתו הכללית מכל הזוויות. במקרים רבים רואים בעיקר את הפלטה הגדולה ולא שמים לב לצורת הרגליים או מנגנון הפתיחה של השולחן וזה יכול להוות בעיה אחר כך בעת השימוש.




כסאות – פינת אוכל אינה שלמה ללא כסאות. יש חנויות בהן ניתן לרכוש בנפרד שולחן אוכל וכיסאות ויש חנויות בהן תוכלו למצוא סט שלם. אם בחרתם בסט שלם, בדקו מה מספר הכיסאות שיגיעו עם השולחן.




חומרי גלם – אל תשכחו לברר מאילו חומרי גלם השולחן עשוי והאם זה תואם את המחיר. כך גם תדעו האם מדובר ברהיט איכותי וכיצד יש לתחזק ולנקות אותו.




מחיר – מלבד מחיר השולחן והכיסאות, בדקו האם העלות כוללת בתוכה גם הובלה והתקנה. לרוב משלמים בנפרד על שני אלו, אך חשוב לוודא שהחברה אכן מציעה את השירות, מכיוון שרוב השולחנות מגיעים מפורקים ויש צורך להרכיב אותם.



קניית כסאות בר


אם אתם מחפשים דווקא כסאות בר לבית או לעסק, מומלץ לקחת את הזמן ולהתרשם ממגוון הדגמים המופיעים באתרים השונים. ראיתם דגם שאהבתם? לחצו עליו כדי לקרוא את המפרט וללמוד עוד על חומרי הגלם, מידות הכיסא ונתונים חשובים נוספים.



השוו בין המחירים של כסאות בר מפלסטיק, עץ ומתכת ושימו לב שיש דגמים אשר משלבים בין מספר חומרי גלם ויוצרים מראה מעניין. זכרו, בבחירתם אתם לא מחויבים להומוגניות. אתם יכולים לבחור דגמים בצבעים שונים וכך להכניס לחדר מראה מודרני, ייחודי ומרשים שלא רואים בכל מקום. אם החלטתם לקנות כסאות בר מאותו דגם, ודאו שיש במלאי את מספר היחידות שאתם מחפשים.



אל תשכחו לבחון גם את משענת הכיסא והרגליים ולוודא שהם יתאימו לחלל בו הם אמורים להיות מוצבים. גם במקרה הזה, של רכישת כסאות מחנות מקוונת, אל תתפשרו על איכות ואמינות. ודאו שהמוצרים מגיעים עם תעודת אחריות ובררו מראש מהו זמן האספקה הצפוי.