האם ברק יחזור לפוליטיקה? ביממה האחרונה החלו השמועות אודות אפשרות חזרתו ראש הממשלה לשעבר לחיים הפוליטיים. בעוד ח"כ עמיר פרץ אמר היום (שלישי) כי הוא מעוניין שברק יחזור למפלגת העבודה, התראיין הבוקר מקורבו של ברק, חבר הכנסת לשעבר שלום שמחון, וניסה לשרטט ב-103FM את עתידו: "יש לו שתי משוכות לעבור, העיקרית היא סירובה של אשתו". 

"הציבור הישראלי כבר יודע שאהוד ברק יודע לעבוד. כולם יודעים שהוא לא מפחד להיכנס לפעולות נועזות ואף מצליח לצאת מהם בשלום. המשוכה השנייה שלו  היא בתהייה אם כניסתו למערכת הפוליטית היא תרומה או הפרעה להצלחת כחול לבן בבחירות הקרובות. המחויבות של ברק למדינת ישראל היא מעבר לכל עניין פוליטי. הוא האיש היחיד שהיה האופוזיציה האמיתית לנתניהו".



אני מעריכה שרעייתו עוד בטראומה מהתקשורת. היא כנראה אישה רגישה שלא נרפאה מזה. צריך עוד עבה מאוד כדי להיות במערכת הציבורית.
"אני די מבין את נילי ואוהב אותה באופן אישי. אני חושב שהשיקולים שלה הם במישורים הנכונים. מה שאני אוהב באהוד ברק זה שהוא יודע לשים את המדינה אל מול עיניו".



במידה והוא יחליט לחזור למערכת הפוליטית, לדעתך הוא יפנה למפלגת העבודה?


"אני חושב שמפלגת העבודה לבדה לא תשיג את מספר המנדטים הדרוש כדי להחליף את השלטון הנוכחי. דרוש כאן מערך של מפלגות. אנשי מפלגת העבודה לא מבינים את הברוך שהם נמצאים בו. זו מפלגה שעלולה להיעלם מהחיים הפוליטיים".



אתה מעריך שברק ולבני ירוצו יחד?
"דרוש כאן מערך רחב של כוחות במרכז-שמאל הישראלי כדי לגרוף עוד מספר מנדטים. ההחלטה שלו לשוב לחיים הפוליטיים עדיין לא התקבלה".