פריימריז בעבודה? לאחר תוצאות סבב הבחירות הראשון של 2019 באפריל האחרון, שהראו תוצאות לא מחמיאות למפלגת העבודה, קולות מפנים ומחוץ קראו ליושב הראש הנוכחי, אבי גבאי, לפנות את כסאו לטובת מתמודד אחר מהרשימה. בהתאם, בימים האחרונים אנו עדים לחברי כנסת מתוך המפלגה כמו סתיו שפיר ואיציק שמולי שמכריזים על ריצתם לראשות המפלגה, כמו כן מתמודדים מן החוץ כמו האלוף במיל' יאיר גולן שינסה גם הוא את מזלו.

היום (שלישי) התקבלה החלטת הנהלת מפלגת העבודה על קיום התכנסות ביום רביעי בשבוע הבא, במהלכה תוצג הבקשה לקיום פריימריז, במטרה לאשר את קיום הבחירות לראשות המפלגה בתחילת חודש יולי הקרוב, כחודשיים וחצי ממועד הבחירות לכנסת ה-22. ממפלגת העבודה נמסר כי כל חברי המפלגה יוכלו להצביע על זהות היו"ר.
בנוסף, הוחלט כי ועדת החוקה של המפלגה תתכנס מחר על מנת לבחון את חוקיות ההצעה הנוספת של ח"כ עמיר פרץ לבחירת יו"ר מפלגה בקרב חברי הועידה. בנוגע לבחירות לרשימת המועמדים לכנסת, הוחלט להביא לאישור הועידה שתי חלופות, ביניהן אפשרות לקיום בחירות חדשות לרשימה לכנסת בקרב חברי המפלגה, או לחילופין שימור הרשימה הנוכחית לכנסת כפי שהיא.

בתוך כך, על רקע שמועות על חזרתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, לזירה הפוליטית, אמר הבוקר ח"כ פרץ כי הוא מעוניין בחזרתו של ברק למפלגת העבודה. זאת, כזכור, בעקבות הפרסום כי ברק אכן שוקל לחזור לחיים הפוליטיים, אך לרוץ בראש רשימה עצמאית. בהמשך הראיון הוסיף פרץ כי "אני אינני מועמד לראשות הממשלה. שיהיה ברור, מפלגת העבודה לא יכולה להתנהג ביהירות עם ארבעה ושישה מנדטים ולהגיד 'אנחנו הולכים עכשיו לבחור מועמד לראשות הממשלה'".