גאווה ישראלית: האקדמיה הלאומית לממציאים (NAI) היא ארגון המאגד אוניברסיטאות בארה"ב ובעולם ומכוני מחקר ממשלתיים, עם למעלה מ-4,000 חברים בה ולמעלה מ-250 מוסדות ברחבי העולם. מהדירוג השנתי שהיא ערכה יחד עם האגודה לבעלי זכויות קניין רוחני (IPO) בארה"ב ומתפרסם היום (שלישי), עולה כי לישראל שתי נציגות ברשימת 100 המוסדות האקדמיים המובילים בעולם מבחינת מספר הפטנטים שרשמו בארה"ב: אוניברסיטת תל אביב והטכניון. יישום, חברת המסחור של האוניברסיטה העברית שבשנה שעברה נכנסה לרשימה – נעדרת ממנה.

מדובר בדירוג המתפרסם מ-2013 והוא מדרג את 100 האוניברסיטאות ומוסדות המחקר המובילים בתחום הפועלים בעולם. אוניברסיטת תל אביב דורגה במקום ה-66 והראשון בישראל עם 37 פטנטים בארה"ב באמצעות חברת המסחור שלה "רמות" ובסך הכל רשמה ב-2018 בכל העולם 121 פטנטים, ירידה של שני מקומות משנה שעברה, כאשר הטכניון צונח למקום ה-75 עם 32 פטנטים, לאחר שבשנה שעברה דורג במקום ה-39 עם 56 פטנטים.

את שלושת המקומות הראשונים מאיישות אוניברסיטאות אמריקאיות - במקום הראשון כמו בשנה שעברה - אוניברסיטת קליפורניה עם 526 פטנטים, שומר על המקום השני מהשנה הקודמת - המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס עם 304 פטנטים ובמקום השלישי אוניברסיטת סטנפורד עם 226 פטנטים, שבשנה שעברה הסתפקה במקום הרביעי.

את הדירוג סוגרות עם 25 פטנטים: דארטמות' קולג', אוניברסיטת הונג קונג למדע וטכנולוגיה ואוניברסיטת ג'ורג'יה.