ילדה בת 4 נהרגה הערב (שלישי) בשריפה שפרצה סמוך לכפר גי׳ב צפונית לירושלים, ליד גבעון החדשה. הילדה ככל הנראה נלכדה ברכב שהחל לבעור, בעת ששהתה בתוכו. פרמדיקים של מד"א דיווחו על ילדה כבת 4 עם כוויות וללא סימני חיים, וקבעו את מותה במקום. 

צוות חקירה מיוחד הוקם לצורך בדיקת נסיבות פרוץ הדליקה. לאחר תחקור ראשוני נמסר כי מספר ילדים שיחקו בחצר, ומסיבה לא ברורה השיגו מצית והחלו לשחק באש תוך הבערת מספר קרטונים ברכב. בשלב מסוים האש אחזה בחלקי הרכב שהתלקח במהירות תוך כדי שהיא ישובה בתוכו כששאר הילדים זועקים לה להימלט, אך ללא הועיל.

חובשי רפואת חירום במד״א, משה בלך ואיציק גולדפרב, סיפרו: ״כשהגענו למקום ראינו רכב בוער, ובתוכו ילדה שככל הנראה נלכדה בתוכו, בעת שחנה. מיד בתום פעולות הכיבוי של מכבי האש, ביצענו בדיקות רפואיות לילדה כבת 4, שסבלה מכוויות. היא הייתה ללא סימני חיים, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה. במקביל, טיפלנו בבני משפחה שלקו בחרדה״.

בתוך כך, שתי שריפות חורש פרצו הערב במחוז ירושלים, האחת סמוך ליישובים אבן ספיר, אורה, עמינדב והשנייה באזור ליפתא, בו כובתה מוקדם יותר דליקה נוספת. 16 צוותי כיבוי והצלה בסיוע של שישה מטוסי כיבוי ומסוק, פועלים בשריפת חורש ויער גדולה המתפתחת סמוך ליישוב אבן ספיר. במקביל, צוותים נוספים מתמודדים עם שריפה חדשה נוספת שפרצה באזור ליפתא. לוחמי האש מרכזים מאמץ לבלום את השריפות ולמנוע את התפשטות האש.
 
עקב השריפה באזור המושבים אבן ספיר, אורה ועמינדב, שוטרים שנמצאים במקום פינו דיירים ממספר בתים הסמוכים למוקד לאש. הכניסה למקום נחסמה בכדי לאפשר כניסת כוחות כבאות והצלה. "תושבים המתפנים באופן עצמאי מתבקשים להשאיר את דלתות בתיהם ללא נעילה על מנת להקל על פעולת הסריקות של השוטרים", נמסר מהמשטרה. "אנו קוראים לאזרחים להימנע מהגעה לאיזורים בהם ישנן שריפות ולהישמע להוראות השוטרים".