רעיית נשיא המדינה, נחמה ריבלין, הלכה לעולמה היום (שלישי) לאחר שניתוח השתלת ריאה שעברה לפני מספר שבועות הסתבך ומצבה התדרדר, עד שכאמור נפטרה הבוקר. את הריאה שהושתלה אצלה קיבלה ריבלין מיאיר חלבלי ז"ל, צעיר שנפטר במהלך תאונת צלילה באילת. 



היום ספדה לאישה הראשונה אמו של יאיר, שרי. "נחמה הלכה לעולמה אישה צנועה כמו יאיר", אמרה "תנוחי על משכבך בשלום ביחד עם הילד הקסום שלי. עוד חלק הלך ממך ומהלב שלי. אוהבת אמא שלך". 


פרופ' מרדכי קרמר, מנהל המערך למחלות ריאה ולאלרגיה בבית החולים בילינסון, שטיפל בנחמה לאורך תקופת מחלת ה-IPF ממנה סבלה, דיבר בכאן ב' ושיתף בסיפורים המרגשים מהיכרותו עמה.




נחמה ריבלין. קרדיט: לע"מ


תחילה, סיפר קרמר על התמודדותה עם המצב הרפואי ממנו סבלה. "המחלה הלכה והתקדמה עם הזמן, והקושי שלה לתפקד ולנשום הלך והחמיר. כפי שכולם ראו אותה בהמון מקרים שונים, הצורך בחמצן ליווה אותה כל הזמן, אבל למרות זאת היא לא הפסיקה להשתתף באירועים הממלכתיים, נסעה לחו"ל עם בעלה, נפגשה עם מנהיגים ונשותיהם מכל רחבי העולם. תמיד לפני נסיעה היא הייתה מתקשרת אליי לשאול אם היא יכולה לטוס וכמה חמצן היא צריכה".

"הרגע שאני הכי זוכר ממנה הוא הרגע בו קראתי לה להשתלה, ואחרי שבשבועות שלפני כן מצבה הלך והחמיר, היא החליטה לעבור אותה והגיעה בחיוך ושמחה", סיפר. "היא אמרה, 'אני חייב לחזור לחיים הרגילים, אני רוצה את ההשתלה הזו'".

ארונה של הגברת הראשונה יוצב מחר, יום הולדתה, בתיאטרון ירושלים שם יוכל הציבור הרחב לעבור על פניו ולחלוק לה כבוד אחרון. משם יצא מסע הלוויה אל חלקת גדולי האומה בהר הרצל שם יינשאו דברי הספד. לבקשת המשפחה תתאפשר כניסה חופשית לציבור אל שני הטקסים. החל מהשעה 14:00 יוצב ארונה של ריבלין בתיאטרון ירושלים. ב-17:15 יצא מסע הלוויה אל הר הרצל. ב-18:00 ייפתח טקס ההלוויה בחלקת גדולי האומה שבהר הרצל.