האם אנו מתקרבים לסבב חלוקת תיקים ענק בממשלה? לאחר פיטורי נפתלי בנט ואיילת שקד, לצד מינויו של ישראל כ"ץ לתפקיד שר החוץ, מה שעשוי לפנות את משרד התחבורה, ניראה כי יותר ויותר תיקים מתפנים וחברי הליכוד כבר בכוננות. הערב (שלישי) מתפרסמים בחדשות 13 דיווחים לפיהם שני תיקים נוספים בממשלה נמצאים כעת בדרך לחילופי שרים.

על פי הדיווח הראשון, ראש הממשלה בנימין נתניהו דוחף למינויו של שר התקשורת איוב קרא לתפקיד שגריר ישראל בקהיר, מצרים. על פי הדיווח, נערכה גם בדיקה משפטית על מנת לבדוק את היתכנות המינוי, בין היתר בנציבות שירות המדינה.



יש לציין, כי ועדת המינויים של משרד החוץ כבר אישרה דיפלומטית מקצועית לתפקיד השגרירה, אולם נתניהו עשוי לגרום לשר החוץ לבטל את החלטתה. המינוי טרם אושר בממשלה, כך שעדיין ניתן יהיה למנות את השר קרא לתפקיד. בלשכתו של רה"מ לא הגיבו לדיווחים, ואילו בלשכתו של השר קרא טענו כי אינם מכירים את הפרטים.  



ישראל כ"ץ, בנימין נתניהו, גלעד ארדן. צילום: מרק ישראל סלם


על פי הדיווח השני, השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, קיים פגישה חשאית עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כשעל הפרק היה מינויו לשגריר באו"ם במקומו של דני דנון, שיסיים את כהונתו בתפקיד בקרוב. כיוון שמדובר בממשלת מעבר, לא היה ברור האם ניתן יהיה למנות מינויים פוליטי לתפקיד, וארדן הציג את השאלה הזו למנדלבליט - שהשיב כי עקב הנסיבות הייחודיות והעובדה שדנון מפנה את התפקיד בעוד כמה שבועות, לא צפויה להיות בעיה להעביר את המינוי. 

במידה ושני המהלכים ייצאו לפועל, יוכל רה"מ נתניהו לקיים בעוד כשבועיים סבב תיקים ענק - משרד התקשורת (איוב קרא), משרד החינוך (נפתלי בנט), משרד התחבורה (ישראל כ"ץ), המשרד לביטחון פנים (גלעד ארדן) ומשרד המשפטים, בו המינוי צפוי להיות מוקדם מהאחרים.