דוח חדש של סוכנות הביון הגרמנית קובע כי מספר אנשי ותומכי החיזבאללה עלה מ-950 בשנת 2017 ל-1,050 בשנת 2018, על רקע עלייה בשנאת יהודים במדינה, כך לפי מסמכים שנחשפו. מסמך מודיעיני של מדינת סקסוניה התחתונה קובע כי 150 אנשי חיזבאללה פועלים בתחומה.

"חיזבאללה שולל את זכות קיומה של מדינת ישראל ונאבק בה אמצעים טרוריסטים", הדוח הגרמני מציין. "בגרמניה, לתומכי חיזבאללה יש ליכוד ארגוני ואידאולוגי במסגדים מקומיים הממומנים על ידי תרומות". 
"חיזבאללה מתנגד לרעיון ההבנות הבינלאומיות והדו קיום השלום בין עמים", קובע המסמך. "'מפלגת' חיזבאללה נוסדה בסמכות הרפובליקה האסלאמית של איראן ומייצגת את החלק הרדיקלי ביותר של הקהילה השיעית הלבנונית". הדוח קובע עוד כי המודל לחיזבאללה הוא "משנתו של המנהיג המהפכני האיראני חומייני". 
 
מחבל חיזבאללה. צילום: רויטרס
מחבל חיזבאללה. צילום: רויטרס


לפי הדוח, שהזכיר את ארגון הטרור כ-30 פעמים, תומכי חיזבאללה פעילים בערים האנובר, אוסנברוק ואולזן וכן בדרום מדינת סקסוניה התחתונה. נשיא מועצת יהודי גרמניה, ד"ר ג'וזף שוסטר, קרא אתמול לממשלת גרמניה להוציא את חיזבאללה אל מחוץ לחוק. "איסור מלא על חיזבאללה קרה כבר בהולנד ובבריטניה. חיזבאללה ממומן בכבדות על ידי איראן, והוא מהווה איום על העולם כולו", אמר שוסטר.  

כזכור, בכיר בממשלת גרמניה אמר בחודש שעבר כי הוא לא מייעץ ליהודים לחבוש כיפות בחלקים מסוימים במדינה. פליקס קליין, הממונה על המאבק באנטישמיות מטעם הממשלה, אמר בראיון שפורסם בעיתון הגרמני "פונקה" כי "דעתי לרוע המזל השתנתה בהשוואה למה שהייתה בעבר. אני לא יכול להמליץ ליהודים לחבוש את הכיפה בכל זמן ובכל מקום בגרמניה".