בעוד המאבקים בין ראש הממשלה נתניהו לח"כ סמוטריץ' נמשכים, יו"ר הימין החדש נפתלי בנט בודק את האופציות שלו על כל המגרש שמימין למפלגת העבודה. בנט נפגש עם ראשי המפלגות השונות, בשבוע שעבר נפגש עם יו"ר זהות משה פייגלין, בתחילת השבוע נפגש עם יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' ובהמשך ייפגש גם עם יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ. "המטרה שלו היא להבטיח שמפלגות הימין יעברו את אחוז החסימה", אומרים גורמים בסביבתו של בנט, "הכוונה לייצר 'בלוק טכני' כמו שהיה בבחירות האחרונות אבל הפעם עם כל המפלגות שמימין לליכוד, ולא כפי שהיו בבחירות האחרונות". 

בנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "המתקפות על סמוטריץ' הן פוליטיות, ואין לי כוונה להצטרף אליהן. עמדת הימין החדש היא פשוטה: מדינת הכלה ולא מדינת הלכה. מדינת יהודית אבל לא מדינת כפיה.  קירוב ולא ריחוק. זאת הדרך שלנו ואנו נציג אותה בבחירות".
הסיפור של איילת שקד טרם נפתר, אך מקורבים לשרים לשעבר מעריכים כי בסופו של דבר השניים ירוצו יחד בימין החדש. באשר לשאלה האם בנט יפנה את המקום הראשון עבורה, מסרו המקורבים כי "בנט עוד לא החליט, אך הוא בהחלט שוקל זאת וזה רעיון אפשרי". גורמים שונים במפלגתם של שקד ובנט ששוחחו עם מעריב מציירים תמונה פרובלמטית לשקד, שלפי שעה חוטפת בעיקר עקיצות וידיעות מרות מבחינה פוליטית. ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף אותה ואמר "נטשת, פילגת והובלת לסחרור שכל מדינת ישראל נמצאת בו. אני לא חושב שיש סיבה בעולם שהיא תהיה מספר 1". 
היא בודקת כעת את האפשרויות הפוליטיות העומדות בפניה ביניהן גם הצטרפות לליכוד, מטרה ששקד ובנט שמו לעצמם עוד בימים הבית היהודי. על פניו שקד יכולה למצוא עצמה די בקלות בשורות המפלגה אם יוחלט לשריין לה מקום ברשימה לכנסת הבאה, אך האיבה האישית בינה לבין משפחת נתניהו עלולה לגרום לכך שמטרה זו לא תושג. יחד עם זאת, בימים האחרונים צצים כיסי התנגדות להנחה שאם ראש הממשלה או רעייתו אינם מעוניינם בשקד, פירוש הדבר שלא תוכל להשתלב במפלגה, אתמול היה ח"כ מיקי זוהר שהביע תמיכה ברעיון שיריונה של שקד בליכוד "שקד היא חזקה מבחינה אלקטורלית וזו הייתה שאיפה מבחינתי לחזק את הליכוד", אמר חבר הכנסת המקורב לרה"מ בגל"צ, "צירופה של שקד עדיין על הפרק. הסיפור עוד לא נגמר ואי אפשר לפסול זאת על הסף. עוד לא ירד מסדר היום. אני חושב שכדאי להתאזר בסבלנות ולהמתין. אני סבור שעניין איילת שקד טרם ירד מהשולחן והוא עדיין אופציה מבחינת הליכוד וקיים סיכוי מסוים שהיא תהיה לבסוף במפלגה".

מלבד זוהר, ישנם חברי כנסת ושרים נוספים בליכוד הפועלים מאחורי הקלעים לשריונה של שקד ברשימה לכנסת, הם חוששים להתבטא בפומבי שמא הדבר יכול לפגוע בסיכוייהם להתמנות לתפקידים בכירים על ידי נתניהו. "אני חושב שזה חשוב, הליכוד היא מפלגה דמוקרטית וטוב שיש בה דעות שונות לגבי אנשים שונים", אומר גורם בכיר במפלגה ולמעשה מציין את העובדה כי בשנים האחרונות לא קמו קולות נגד החלטות נתניהו בתוך המפלגה. מי שהביע גם הוא תמיכה בצירוף שקד היה השר זאב אלקין שאמר לפני ישיבת הממשלה ביום ראשון "החלטנו על תמונת מצב של הרשימה הקיימת צריך לבדוק האם מבחינה משפטית יש אפשרות למשהו אחר. בוודאי שלכל פוליטיקאי בעל עמדות ימניות יש מקום בליכוד' ראינו מה קורה כשיש מפלגות קטנות".

אופציה נוספת העומדת בפני שקד, ואינה נתפסת כבלתי אפשרית, היא פרישה לזמן מה מהחיים הפוליטיים. "זה תלוי גם בדעתו של בעלה אופיר", אומרים גורמים במפלגה, "כמו כל בני זוג היא מעריכה מאוד את דעתו של אופיר וזה אכן יכול להיות שיקול. העובדה שהוא מחוץ למערכת הפוליטית נותנת לה פרספקטיבה על הנעשה". הגורם גילה כי "גם במקרה של הקמת הימין החדש, הדברים בסוף נחתכו בין גילת בנט לאופיר שקד, הם ישבו, נפגשו והצליחו לשכנע את בני הזוג שלהם לחבור ביחד".
בתוך כך, הבוקר (רביעי) דווח ב"כאן ב'" כי הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש הגיעו להבנות ראשונות לחיבור וריצה משותפת בבחירות. על פי הסיכומים, הריצה תהיה באמצעות בלוק טכני שיאפשר להן להתפצל לאחר הבחירות. בנט לא יוביל את החיבור ולא יוצב במקום הראשון. הימין החדש יקבל בין שניים לשלושה מקומות בשמינייה הראשונה.

השר צחי הנגבי מהליכוד אמר בגלי ישראל על האפשרות לשילוב שקד במפלגתו: "אין חיה כזו, אני לא מבין למה ממשיכים לדבר על כך, היא מעולם לא אמרה בתקשורת שהיא מעוניינת להיכנס לליכוד". למעריב הוסיף הנגבי: "הסברתי שבשלב זה לא שמעתי שיש לה עניין להתפקד לליכוד. זה לא הגיוני שמפלגה שזכתה במיליון ומאתיים אלף קולות תחזר אחרי מנהיגים במפלגה שלא זכתה באמון הבוחר. זה צריך להיות הפוך, ומי שמעוניין להתמודד בליכוד חייב ראשית לכל להודיע שהוא מתפקד לליכוד ומזדה עם דרכו ועם הנהגתו".