נרצחה על ידי השכן: דינה אשכנזי ז"ל בת ה-81 נרצחה לפני כשבועיים בדירתה שברחוב יוסף ברץ בחולון. בתום חקירה אינטנסיבית של משטרת ישראל, תוך זמן קצר פוענח המקרה, ופרקליטות מחוז תל אביב הגיש כתב אישום לבית המשפט המחוזי נגד וויליאם ריצ'רד ניסן בן ה-42 מחולון.

בהתחלה טען ריצ'רד כי כלל לא היה בזירה בעת האירוע. שכנים נוספים בבניין טענו כי הוא אדם אלים מילולית, ויכול להיות שהרצח המדובר נבע מהתקף זעם רגעי, וכנראה שאין מניע מוצק לרצח של אשכנזי הקשישה.
 
ראש צוות החקירה המיוחד במרחב איילון פקד חגי סטול. צילום: דוברות המשטרה
כזכור, ביום האירוע סמוך לשעה 12:45, התקבל במוקד 100 של משטרת ישראל דיווח אודות מציאת גופתה של אישה בת 81 ברחוב יוסף ברץ בחולון. מותה של המנוחה נקבע במקום ע"י גורמי רפואה. מיד עם קבלת הדיווח, הגיעו למקום כוחות משטרה רבים אשר ביצעו פעולות חקירה ראשוניות בזירה ותוך זמן קצר, עצרו את החשוד ברצח, המתגורר במקום, בשכנות למנוחה. 
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אפרת שדה, בתקופה הרלוונטית לכתב האישום ובמשך מספר שנים, התגוררו המנוחה ובעלה, בשכנות עם הנאשם, בבניין בחולון. הנאשם התגורר בדירה בקומה השנייה בבניין ואילו המנוחה ובעלה, בדירה בקומה הראשונה.

בהזדמנויות שונות, במהלך שנת 2017, או סמוך לכך, הזעיקו דיירי הבניין את המשטרה בשל הטרדות והפרעות מצד הנאשם. כמו כן, בשלוש  הזדמנויות שונות הזעיקה המנוחה את המשטרה לבניין בשל הטרדות והפרעות מצד הנאשם, ובין היתר התלוננה על כך שהנאשם נוקש ממושכות על דלת הדירה ועל חילופי דברים בניהם הנוגעים לתוכנית התמ"א של הבניין.

כתבי יד שונים אשר אותרו בדירתו של הנאשם, כמו גם בפח האשפה הממוקם בבניין ובהם נרשם בין השאר, אמירות שונות ביחס לתכנון מעשה רצח, כך לדוגמה: "קודם תרצח את יהודה.." (בעלה של המנוחה), "...תתחיל לרצוח אנשים...תתחיל עם דינה...".

במועד שאינו ידוע במדויק גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה להמית את המנוחה. ב- 17.05.19 בבוקר יצאה המנוחה מהבניין כשהיא אוחזת בעגלת קניות. מיד לאחר מכן, יצא הנאשם מהבניין והלך לכיוון אליו הלכה המנוחה ובהמשך, שב לדירתו. אחר כך, יצא הנאשם מפתח דירתו, לקח עמו כיסא ועליו צלחת אוכל והניח אותם בסמוך לדירת המנוחה. בשעה 12:11 בערך נכנסה המנוחה לבניין עם עגלת קניות.

בסמוך לכך, חזר הנאשם לדירתו ולשם מימוש כוונתו, הצטייד בסכין, באורך של כ- 29 ס"מ ובשקית וירד במדרגות הבניין, מדירתו שבקומה השנייה, אל עבר קומת כניסה לבניין. לאחר מכן, העלה הנאשם את עגלת הקניות של המנוחה, בגרם המדרגות המוביל אל דירת המנוחה כשהמנוחה עולה בעקבותיו בגרם המדרגות התחתון הסמוך לכניסה לבניין. המנוחה ביקשה מהנאשם כי ייקח בחזרה את הכיסא והצלחת והנאשם הסכים. במעמד זה, ציינה המנוחה בפני הנאשם, כי היא מעריכה את מעשהו זה.

מיד לאחר כן, נכנסה המנוחה לדירה והנאשם בעקבותיה. בשלב זה, בדירת המנוחה, שיסף הנאשם את צווארה ופניה של המנוחה ודקר אותה באמצעות הסכין, שש דקירות ובכלל זה, מספר דקירות בחזה המנוחה, צווארה ובטנה. בסיום, הותיר הנאשם את המנוחה כשהיא מתבוססת בדמה והסכין נעוצה בחלקו השמאלי של צווארה. מיד לאחר ביצוע הרצח, שב הנאשם לדירתו כשידו הימנית מגואלת בדם. הנאשם רחץ את גופו והחליף את חולצתו ונעליו שהיו מוכתמים בדמה של המנוחה.