חסד מופלא: שרי חלבלי, אימו של יאיר חלבלי, שלאחר מותו ריאותיו נתרמו לאשת הנשיא המנוחה, נחמה ריבלין שנפטרה אמש, ספדה ליקירת העם בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM ואמרה: "קיוויתי שהיא תחלים. היא הייתה אישה ראויה והביאה טוב לעולם הזה. האמנתי שבזכות ההשתלה חלק מבני יאיר ממשיך לחיות בעולם הזה. הוא חי בתוך אישה שזקוקה לריאה שלו".

"לא כל כך הכרתי אותה וכעת אני מגלה שהם היו כל כך דומים באופי. אני בשוק מזה", המשיכה אמו של התורם המנוח, "לא ישנתי כל הלילה מהתרגשות. היא הייתה ראויה כל כך לקבל את התרומה וחבל שהיא נפטרה". "יש זיק של שמחה בידיעה שמשהו ממנו נשאר אך זה לא אותו הדבר. גם אני עברתי שכול של אבא ואח. אמא שלי גם אלמנת צה"ל. אנחנו מכירים את השכול מקרוב. כל הזמן אומרים שהתרומה היא מעשה אצילות אך זו נראית לי פעולה הכי טריוויאלית. הוא כבר לא בן החיים אך ימשיך לחיות איתי בלב".



יאיר חלבלי ז"ל. צילום באדיבות המשפחה


פרופ' מוטי קרמר, מנהל מערך ריאות בביה"ח בלינסון אמר לשרי: "הבן שלך תרם הרבה איברים ורבים חייבים לו את חייו. הריאה השנייה ניתנה לאישה בשם אילנה, בת 68, שחזרה לחיים תקינים ונורמליים בזכות ההשתלה. היא מסתובבת ללא צורך בסיוע לקבלת חמצן. רציתי להצטלם עם נחמה ועם אילנה גם יחד אך זה לא צלח".

"לא לכל אחד יש את הכוח לתרום, אנחנו מאוד מעריכים את זה מאוד", הוסיף קרמר. "כל שנה אנחנו מקיימים כנס שמחבר בין חולים למושתלים. נחמה שמעה על הטקס והגיעה. בנאומה עודדה את כולם לחתום על כרטיס אד"י. יש מאות אנשים שזקוקים בישראל להשתלת ריאה. בשנה האחרונה ביצענו רק חמישים ניתוחים. יש מחסור גדול".