האלוף במיל' גיורא רום הפסיד בהתמודדות על תפקיד מבקר המדינה למועמד הליכוד, מתניהו אנגלמן. יומיים אחרי, הוא תוקף בחריפות את כחול לבן על הדרך בה ניהלו את הקמפיין לבחירתו. "מבקר המדינה הוא הזרוע הארוכה של הכנסת בפיקוח על הממשלה", פתח רום את דבריו בראיון בגלי צה"ל, "בהרבה תפקידים נכנסתי לחדר מבולגן וכשעזבתי החדר היה מסודר. אני לא ואהב לשבת בשורה ה-30 ולקטר". האלוף במיל' התייחס גם לקביעה שהוא היה מועמד האופוזיציה: "התיוג של קואליציה ואופוזיציה היא מלכודת שנפלנו לתוכה. אני לא מועמד האופוזיציה כי לא יודעים את דעותיי הפוליטיות. באתי לשרת את הציבור".



לדברי רום, "פנו אלי כדי שאתמודד על התפקיד, אמרתי שאני רוצה ואז לא קרה כלום. תהליך הבחירה התאפיין בשטחיות עד כדי זילות. אף אחד לא התעניין בעמדותיי, דעותיי ותפיסתי את התפקיד". עוד אמר כי מתניהו (אנגלמן, שנבחר לתפקיד המבקר-מ"א) ואני היינו שני פיונים בהתמודדות. באותה מידה אלה היו יכולים להיות שני אנשים אחרים. היחידה שטלפנה אלי ואמרה שהיא רוצה לשמוע מה דעתי הייתה גילה גמליאל. יתר ה-119 לא עשו את זה".



"תבואו מצביעים, יהיה נחמד"


"כשסיכמתי לעצמי את הקמפיין", אמר רום, "עלתה בעיני רוחי היחידה הצבאית בגבעת חלפון, לפחות דרג המפקדים. במשך שבועיים לא השתתפתי בשום פגישה להגדרת המשימה והטקטיקה. עד יומיים לפני ההצבעה לא היה לי ברור אם יש מישהו שמטפל בזה ואם יש - מיהו. פניתי לכל חברי כנסת של כחול לבן וכל אחד אמר שנוא מטפל בפינה כזו או אחרת והוא יחזור אלי. אף אחד לא חזר".



רום המשיך במתקפה: "נפגשתי עם מרבית חברי כחול לבן, מפלגת העבודה, מרץ והח"כים הערבים. גם עם חלק מאנשי ישראל ביתנו, סמוטריץ' ואנשי ליכוד, שאני לא רוצה להגיד את שם כדי לא להסגיר אותם. לא קיבלתי שום הבטחה שיתמכו בי. הייתה לי פגישה אחת עם בני גנץ ל-10 דקות, עם לפיד לא דיברתי מעודי", אמר רום. "שיחות הטלפון עם הרביעייה המובילה של כחול לבן מסתכמת בשלוש דקות. אפילו לא דיברו איתי לפני ההצבעה כדי להגיד יישר כוח וחזק ואמץ". לדבריו, "כחול לבן זה בסוף 'רק לא ביבי'. שאר האידאולוגיה המשותפת שלהם כמעט לא קיימת".



רום עשה השוואה בין רצון של ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא לבחירת מועמדו לבין ההתנהלות של ראשי כחול לבן: "אין שני לנתניהו בנחישות, בדבקות במשימה ובזיהוי המטרה. ב-24 השעות לפני ההצבעה הוא עשה את כל מה שצריך, כולל תדריך לסיעת הליכוד. הוא הסתכל לכל אחד בעיניים ואמר בדיוק מה הוא רוצה. האופוזיציה, לעומת זאת, ניגשה כמו פלוגה שיוצאת לנופש בחורשת טל: 'תבואו מצביעים, יהיה נחמד".



אתה מדבר על מפלגות עם יומרות לשלטון שלא מסוגלת לעשות כלום.
"לא רוצה לתת הערכה לכחול לבן לגבי הבחירות. אני מדבר רק על עניין מבקר המדינה. לדעתי הם צריכים לקחת ייעוץ ארגוני".



רום אמר כי אין לא עניין לדעת מי לא תמך בו בבחירות: "אצלי כשזה נגמר זה נגמר". עם זאת, הוא בחר להתייחס להצבעה של ישראל ביתנו ושל חד"ש-תע"ל. על מפלגתו של ליברמן אמר כי "אומרים שהיו סיבות למה הם רוצים שאני ספציפית לא אהיה מבקר המדינה. לא רצו שיהיה מישהו שיחקור במופלא ממנו, שירים כל אבן ויבדוק, כמו שעשיתי בתפקידים קודמים".



רום סיפר כי ביום ההצבעה הייתה לו שיחה עם אנשי חד"ש-תע"ל. "יצאתי ממנה מזועזע. מי שהובילה את החקירה הייתה עאידה תומא סלימאן ופתאום הבנתי, שניגוד למה שחשבתי - שטסתי עבור כל אזרחי ישראל, שבעצם טסתי רק עבור היהודים".



"תומא סלימאן נכנסה לדמות של חנין זועבי ואני רציתי להגיד רק שם דרגה וסוג דם. היא לא הייתה בטוחה שהיא תצביע בעדי. עזוב את מבקר המדינה. הטייסים של היום צריכים לדעת שהם טסים רק עבור היהודים. הסוגייה הערבית מצריכה בירור".