חבר הכנסת, איציק שמולי, אמר הבוקר (רביעי) בתכנית של ינון מגל וענת דוידוב ב-103FM כי הוא "שוקל לרוץ לראשות מפלגת העבודה", והצהיר: "במוקדם או במאוחר אעמוד בראשה". 



"אנחנו מודעים לכך שיש חוסר בהירות מסוים גם בסיכויים לייצר חיבורים בגוש כולו, וגם באשר לגורמים בתוך המפלגה", אמר שמולי בפתח דבריו. "לא משנה מי יהיה היו"ר, הוא יידרש להעמיד את המפלגה על הרגליים ולנסות לבצע מהליכים שישפרו את הסיכויים של הגוש כולו לנצח בבחירות. אלו השאלות שאני מברר בימים אלו".

כשנשאל על מיזוג אפשרי עם כחול-לבן או מרצ, אמר חה"כ כי "גם אם נלך לחיבור, מפלגת העבודה צריכה להישאר ולא להיטמע באף אחת מהמפלגות. כל חיבור שיכול בצורה אמפירית להגדיל את הגוש – זה דבר שצריך לשקול ברצינות".


אהוד ברק יכול לאחד את הגוש?
"מי שבא ברוך הבא. אני בעד שהפריימריז בקרב כלל המתפקדים ויהיו כמה שיותר פתוחים ועם כמה שיותר מועמדים חזקים וראויים. זה דבר שיפרה את המפלגה. אנחנו נקלענו למצב הכי חמור בתולדות המפלגה והצעד הראשון בדרך להיחלצות הוא החלפת היושב ראש".

 


בהתייחס לעתידו של היו"ר הנוכחי, אבי גבאי, אמר: "אחרי השבוע האחרון אני לא מרגיש צורך להמשיך ולזרוק בוץ. גבאי קבע בעצמו את הפריימריז ואמר לנו יותר מפעם אחת שאין לו כוונה להתמודד. מי שקובע האם עלינו להמשיך בהנהגה ובחיים הפוליטיים זה הציבור".
 
למה שלא תהיה יו"ר המפלגה?
"במוקדם או במאוחר אני מתכוון להיות יו"ר מפלגת העבודה. כעת צריך לבחון אם התנאים בשלים לא רק לניצחון אלא גם למהלכים גדולים יותר. מפאת חוסר הזמן אני עדיין לא יכול לומר שאני מתכוון להתמודד. אני מקווה שבימים הקרובים תיפול ההחלטה".

בהתייחס למינויו האפשרי של ח"כ אוחנה לשר הגאה הראשון, הוסיף שמולי: "במובן מסוים זה בהחלט דבר מבורך אך המציאות בסופו של דבר מורכבת יותר. אני מאמין שהאנשים הטובים ביותר הם הראויים להתמנות לתפקידים. אם בסך הזהויות שלהם יש גם את הזהות המינית הזו זה מעביר מסר שיש מקום לכולם".
 
את דבריו חתם באומרו כי "אני לא חושב שצריך לשים כתרים על ראשיהם של אנשי ימין. רק אתמול שמענו את חזון מדינת ההלכה של בצלאל סמוטריץ'. דבר אחד ברור – החולשה הפוליטית של נתניהו מאפשרת לסחוט אותו ולקבל ממנו הכל. כעת אנחנו מגלים מה היה בהסכמים הקואליציוניים שהוא, כיו"ר מפלגה ליברלית, הסכים להפרדה בין נשים וגברים במרחב הציבורי".