מנהלי פסטיבל קולנוע דרום שמתקיים השנה במתכונתו ה-18, בשקט יחסי מכיוון רצועת עזה ואורחים רבים שהגיעו מכל הארץ, נאלצו להתמודד עם ביקורת חריפה. מייסד הפסטיבל המיתולוגי, אבנר פיינגולרט, טוען שמנהלי הפסטיבל הסירו מתכניתו את הסרט הזוכה ב"דוק אביב", "לאה צמל עורכת דין", משיקולים פוליטיים וצנזורה.



פיינגולרנט טען בפוסט שפרסם בפייסבוק: "איני יכול לשתוק יותר מאז שמעתי אתמול כי הנהלת הפסטיבל שהקמתי כחזית האוונגרד, החליטה להוריד את הסרט", וטען כי שני לקטורים ביניהם אבי מוגרבי החליטו להסיר את שמם מהתוכניה בשל כך.





יומיים קודם לכן הותקף הסרט על ידי מירי רגב לאחר שקיבלה מכתב מפורום המשפחות השכולות שדרשו לבטל את זכייתו של הסרט, שעוסק בעורכת הדין לאה צמד, שמייצגת אסירים ביטחוניים, ומציג לטענתם באור חיובי מחבלים פלסטינים שרצחו את ילדיהם בדם קר.



אבנר פיינגולרנט התייחס לפוסט ואמר כי מדובר בשיקולים פוליטיים גרידא. "מה נאמר לסטודנטים שלנו? לכך אנו מחנכים ומלמדים אותם? להשתקה ולצנזורה?". 




סמי שלום שטרית מנהל החוג לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר אמר בתגובה כי התוכנייה נסגרה לפני 5 שבועות זמן רב לפני הביקורת הציבורית על הסרט וכי הוא לא נכנס משיקולים ענייניים שאינם פוליטיים.

יכול להיות שלא רציתם לעצבן מישהו עם הקרנת סרט כזה?
"פיליפ בלאיש יוצר הסרט הוא מרצה שלנו ואנו מקרינים סרטים רבים שעלולים לעצבן אנשים".