טיסה של חמש שעות מישראל למנצ'סטר, זה כל מה שנדרש כדי לקחת אותי בזמן מ-2019 בחזרה לשנות ה-90. מרגע הנחיתה בשדה התעופה כבר היה ברור שרוב המבקרים והמבקרות שהגיעו בימים האחרונים אל העיר האנגלית עשו זאת בשביל סיבה אחת עיקרית - הספייס גירלס. אפילו העובדים בביקורת הדרכונים שכחו מארשת הפנים הרצינית והקשוחה, והצטרפו לחגיגה כששאלו "מעריצות של הספייס גירלס הא?". העיר, התמלאה בנשים וגברים שהגיעו מוכנים ונרגשים למאורע החשוב ורק חיכו שהשעות יעברו והשערים לאצטדיון etihad של מנצ'סטר יונייטד ייפתחו.



חוויה של פעם בחיים (צילום: ליעד בן צור)
חוויה של פעם בחיים (צילום: ליעד בן צור)



אם חשבתם שבאירופה העניינים מאורגנים יותר - אתם טועים. הרכבת העילית שהובילה ממרכז העיר לאצטדיון הייתה מלאה עד אפס מקום (כן, גם בעמידה), ופסחה על תחנות עמוסות במעריצות ומעריצים מאוכזבים, שרק ניסו להידחס אל החלל הקטנטן שנותר כדי להתחמק מהגשם ולהגיע כמה שיותר מהר להיכל ההופעה. מי שכן זכה לעלות על הרכבת הנכספת נהנה ממופע חימום של הבריטיות השיכורות שהחלו לשיר בהתרגשות את הלהיטים הגדולים של הלהקה.



התור לבידוק הביטחוני בכניסה לאצטדיון היה מייגע, אבל נתן לי הזדמנות להביט על עשרות אלפי המבקרים שהגיעו מוכנים מבעוד מועד עם תלבושות ששמרו בבוידעם במשך שני עשורים. ביחידים ובקבוצות, רבים התחפשו לדמויות של חברות הלהקה ועלו על בגדים מנומרים, קוקיות בלונדיניות, נעלי פלטפורמה, סוכריות על מקל ובגדי ספורט. אלו שפחות נסחפו הגיעו עם חולצות עליהן מתנוססות חמש המופלאות וציטוטים הלקוחים משירי הלהקה.



מעריצות. (צילום:  REUTERS/Lorraine O'Sullivan)
מעריצות. (צילום: REUTERS/Lorraine O'Sullivan)



אז לעניינינו - ההופעה. אחרי מופע חימום קצר של ג'ס גלין במהלכו הסתובבו ברמנים עם חביות בירה ניידות ומכרו כוסות שיכר לכל דורש, הצופים כבר היו "מתודלקים", ובשעה 20:30 בדיוק כשהגשם הלך והתחזק, מכונת הזמן הופעלה ועשרות אלפי המעריצים חזרו לימים בהן הגירל פאוור של חמש הבנות היה הדבר הכי חשוב בחייהם.



מל בי, מלאני סי, ואמה וג'רי השבריריות שעלו עם מעילי גשם לבמה פתחו את המופע עם הלהיט "Spice Up Your Life" והקהל צרח בהיסטריה את כל מילות השיר יחד איתן. נראה שאחרי תקלות הסאונד של ההופעות הראשונות בדבלין, שגרמו ללא מעט ביקורות שליליות ו"השחרת" סיבוב ההופעות, הופקו לקחים וחברות הלהקה הקפידו לשוחח עם הקהל ולבדוק כל כמה שירים האם כולם שומעים ונהנים.



הבנות שלא נתנו לגשם לעצור או להרתיע אותן למרות עקבי הפלטפומה על הבמה החלקלקה, היו נחושות לפצות את הקהל הרטוב והעניקו שואו מחשמל לצד חבורת רקדנים מוכשרים, וידאו-ארטים מושקעים על מסכי ענק ואינספור זיקוקים שהלהיטו את האווירה. סך הכל הבנות שרו 23 שירים ולא פסחו על שום להיט, החל מ"Who Do You Think You Are", "Viva Forever" ו- "2 Become 1" ועד ללהיטים הכי מוכרים שלהן "Stop", "Wanna Be" שהשאירו לסיום. ההופעה נחתמה ללא הדרן עם השיר שפתח את ההופעה.



לסיכום, הביקורות הקשות מתחילת סבב ההופעות, ואפילו העובדה שויקטוריה בקהאם בחרה שלא להצטרף לאיחוד, לא גרעו לרגע מהחוויה המטורפת שהתרחשה במשך שעתיים שלמות במנצ'סטר. סביר להניח שמי שלא זכה לראות את ארבע המופלאות בסיבוב ההופעות הנוכחי כבר לא יוכל לראות אותן שוב וחבל, כי כמה כבר הזדמנויות יש בחיים לראות את הלהקה שגדלת עליה והשפיע עליך בשנים הראשונות לחיים? ספייס אפ יור לייפ.



הגשם לא מפריע (צילום: ליעד בן צור)
הגשם לא מפריע (צילום: ליעד בן צור)